een paar nuances:
-ik heb van Piet van het KCC begrepen dat hij de rocket cellinni classic met de zwaardere sirai pressostaat levert, dus technisch identiek aan de premium plus modellen!
-als je bijv. Van Pommeren of CasaBarista zou bellen met ook een eigen technische dienst zullen ze je aangeven dat de Brewtus een ontzettend betrouwbare machine is en dat zij juist daarom deze verkopen!
-de cooling flush op de Rocket is minimaal door de flow restrictor en uitgebalanceerde thermosifon...ik denk dat een Eric's digitale thermometer niet veel toevoegt gezien mijn ervaringen daar mee op mijn vorige E61 HX machine met flow restrictor (Magister Stella)!
-wil je een mooie E61 HX machine kijk dan eens ook naar de Bezzera Giulia!
-ik ben hartstikke tevreden met mijn Bezzera BZ07 PID; ook met mijn vorige E61 HX machine kon ik mooie shots maken, maar de Bezzera vind ik persoonlijk praktischer en voorspelbaarder...
-de VBM junior is erg duur naar mijn mening en heeft geen PID op de boiler: ik zou dan eerder geneigd zijn om een dubbele boiler met PID aan te schaffen of voor minder geld een BZ07/BZ10, Classic of Giulia!
eerlijk is eerlijk: ik vind de junior wel fraai en het is zeker een puike machine!
en voor wat betreft de E61 HX machines is de Classic voor 1000 euro heel erg goed geprijst!
Re: Rocket Espresso Giotto vs ECM Manufacture Mechanika
21Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs