Re: The Manument Leva machine

31
fransg schreef: ma 11 sep 2023, 14:21 er staat bij Please Don't Touch -- is hij wel in gebruik daar?

Scherm­afbeelding 2023-09-11 om 14.20.29.png
Beetje duur om af te schrijven op een beurs. Ten tweede: als er geen koffie in de portafilter zit en je trekt aan de hendel dan slaat die hendel nogal heftig terug. Meestal tegen de voorgevel van degene die er voor staat. Ik-zei-de-gek-met-een-bult-op-zijn-kop-van-zijn-Strega.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

33
ErikvW schreef:
fransg schreef: ma 11 sep 2023, 14:21 er staat bij Please Don't Touch -- is hij wel in gebruik daar?

Beetje duur om af te schrijven op een beurs. Ten tweede: als er geen koffie in de portafilter zit en je trekt aan de hendel dan slaat die hendel nogal heftig terug. Meestal tegen de voorgevel van degene die er voor staat. Ik-zei-de-gek-met-een-bult-op-zijn-kop-van-zijn-Strega.
Ai!! Recent voorval?

34
omeCo schreef: ma 11 sep 2023, 14:49
ErikvW schreef:

Ai!! Recent voorval?
Redelijk, en mijn eigen schuld. Dure ook. Ik had de PF niet ver genoeg ingedraaid. Dus die klapte er uit:
- Kopje onder de groep kaduuk.
- Machine en alles er om heen ranzig.
- Thank heavens mijn weegschaal niets aan de hand.
Hendel klapte heftig omhoog:
- Schampte pijnlijk mijn hoofd.
- Klapte op de demper: kapot.
- Houten hendel brak af.
- 2 kopje bovenop naar de eeuwige jachtvelden.

Dan nog niet te spreken over emotionele schade. Meh. Dat ging wel, maar ik kon wel ineens vloeken in 29 lettergrepen...
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

36
ErikvW schreef:
omeCo schreef: ma 11 sep 2023, 14:49
ErikvW schreef:Beetje duur om af te schrijven op een beurs. Ten tweede: als er geen koffie in de portafilter zit en je trekt aan de hendel dan slaat die hendel nogal heftig terug. Meestal tegen de voorgevel van degene die er voor staat. Ik-zei-de-gek-met-een-bult-op-zijn-kop-van-zijn-Strega.
Ai!! Recent voorval?
Redelijk, en mijn eigen schuld. Dure ook. Ik had de PF niet ver genoeg ingedraaid. Dus die klapte er uit:
- Kopje onder de groep kaduuk.
- Machine en alles er om heen ranzig.
- Thank heavens mijn weegschaal niets aan de hand.
Hendel klapte heftig omhoog:
- Schampte pijnlijk mijn hoofd.
- Klapte op de demper: kapot.
- Houten hendel brak af.
- 2 kopje bovenop naar de eeuwige jachtvelden.

Dan nog niet te spreken over emotionele schade. Meh. Dat ging wel, maar ik kon wel ineens vloeken in 29 lettergrepen...
Heftig!! Heb dat een keer jaren terug gehad met mijn strega die ik toen had. Bij mij niks stuk maar de kopjes vlogen alle kanten op en de schrik reactie is heftig. Sindsdien ben ik extra alert, er zat toen iemand tegen mij aan te ouwehoeren. Wat ik nu doe als hetzelfde zich voordoet is iemand echt negeren en alle aandacht bij de hefboom!

Godzijdank heeft je kaak het overleeft!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

38
gilleko B. schreef: ma 11 sep 2023, 21:42
robinfcb schreef:

Nee, ze verkopen er machines.
Ben je in de winkel van hun in Berlijn?

Afbeelding
Liep bij toeval een zaak in Berlijn binnen waar hij ineens stond, leuke verrassing :D
Hedone Honne × Weber Key MK2 × Pietro Probrew × Superkop × NanoFoamer PRO ☕