Ik denk niet dat het zeefje zo dicht kan zitten dat er echt 0,0 water meer doorheen komt. Dat water boven de seals uitkomt lijkt mij niet normaal. Een strega met pomp voert de druk veel meer op en zit ook vol met wit dik vet als je die nieuw koopt maar er komt geen water boven uit de zetgroep.
Of het mag voorkomen dat water zich via de zetgroep eruit wurmt om wat voor reden dan ook laat ik even in het midden want ik was er niet bij maar opmerkelijk is het wel, toch?
Ik zou zeker de seals even checken op de zuiger om te voorkomen dat het weer gebeurt. Wellicht is die gewoon niet goed, dat kan gebeuren af fabriek. Die seal zou het tegen moeten houden, dat zou ik wel verwachten in ieder geval.
En ja, no grease seals zijn mooi maar na decennia seals met vet op allerlei machines hebben die zichzelf wel bewezen.
Overigens wordt Frans nu soort van aangesproken hier en hij reageert ook maar eigenijk is hij niet de producent of de ontwerper van de zetgroep/machine. Ik zou het daarom bij Londinium zoeken en Londinium bij Fracino want het is wel de naam Londinium die op de machine staat en die hebben ze hoog te houden.
Just my 2 cents...
Ik ben benieiwd Eric, heb je de zetgroep er al uit getrokken? En het zeefje eruit gehaald. Dat kan voor verheldering zorgen. Misschien zaten de boutjes ook niet goed vast van de kop van de zetgroep? Ben benieuwd wat je tegenkomt, vooral ook die seal op de zuiger.
Anders blijven we zo speculeren en van het 1 komt het ander. Beter voorkomen dat we gaan modder gooien naar elkaar om een apparaat.