Goedendag,
Ik ondervind enkele problemen met de Quickmill 3035. Ik heb het apparaat inmiddels al een jaar of 10 en heb in de loop der tijd zelf 2 x de onderplaat vervangen. Het apparaat geeft nu echter de volgende problemen :
-Als het apparaat warm is dan wil hij niet meer pompen, hij zit dan vast (niet altijd maar wel vaak)
-Als hij het wel doet dan is de doorlooptijd zeer lang, ook bij maar 8 bar. Het lijkt haast alsof het apparaat verstopt zit.
-De stoompijp werkt ook niet meer zoals eerder, er komt weinig tot geen stoom uit en hij blijft een pompend/stotend en sissend geluid geven maar minimaal stoom. Als ik dan de stoomschakelaar uitzet en de warm water schakelaar aanzet dan stoomt hij eigenlijk zoals eerder (maar dit is niet de bedoeling)
-Het lijkt alsof het apparaat/pomp een pruttelend lekkend bijgeluid maakt.
-Het malen duurt ook vrij lang, kan iemand wellicht vertellen hoe ik de tandwielen het beste kan controleren?
Ik vermoed dat (minimaal) de magneetklep defect is maar weet het niet helemaal zeker. Daarnaast heb ik ook twijfel of ook de pomp nog wel helemaal lekker is gezien de lange zettijd en het pruttelende/lekkende geluid.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen zodat ik de juiste onderdelen kan gaan bestellen.
Groeten,
Rens
Re: Enkele problemen met de Quickmill 3035
2heb je hier iets aan? https://www.thuisbarista.nl/forum/viewtopic.php?t=6104
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder