Re: La Marzocco Linea Mini

311
ErikW schreef:Ik heb mijn Decent weggedaan omdat ik niet zo lekkere koffie kreeg als met mijn Londinium ondanks goede bonen en goede molen.
Kan aan mijn decente kwaliteiten liggen natuurlijk!
Hoor graag anderen die kunnen vergelijken.
Ik wil het topic niet kapen dus zal het proberen kort te houden.

Ik begrijp de beslissing denk ik volledig en anders kom ik erachter na Frans bezocht te hebben. Hiervan zullen we uiteraard verslag maken.

De Decent past op het moment denk ik beter voor wat ik uit mijn machine wil halen en met koffie wil doen. Ik denk dat als ik "uitgespeeld" ben de Londinium wel "endgame" is maar voorlopig volstaat de Decent dus.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

312
gilleko B. schreef: zo 27 aug 2023, 13:39 Isolatie zie er imiddels als bumper omheen, soms mbv een tierap. Foto toont proces halverwege. Kosten bij de Gamma voor een meter 0,75 eurocent.
Afbeelding

Afbeelding
Ben benieuwd. Is dit anti-tril project uiteindelijk geslaagd?
Werkt dit goed?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

313
Frup schreef:
gilleko B. schreef: zo 27 aug 2023, 13:39 Isolatie zie er imiddels als bumper omheen, soms mbv een tierap. Foto toont proces halverwege. Kosten bij de Gamma voor een meter 0,75 eurocent.
Afbeelding

Afbeelding
Ben benieuwd. Is dit anti-tril project uiteindelijk geslaagd?
Werkt dit goed?
Mooi stil, maar heel incidenteel ietsje trilling dat toch weer weg gaat. Het excessieve getril is verdwenen. Dus operatie is een succes!

Afbeelding

314
Bedankt! Beetje late reactie van mij. Maar mooi om te horen.
Loopt jouw waterslang ook door de ronde opening achter de lekbak? En heb je daar ook de isolatie toegepast? Omdat ik steeds denk dat de slang daar ook tegenaan trilt.
Zelf ben ik ook van plan om de isolatie aan te brengen. Maar wacht even op de verhuizing en nieuwe keuken eind dit jaar. Ben dan toch bezig met de aansluitingen.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

316
Ik bedoel de slang naar de vaste wateraansluiting. Die loopt door de opening achter de opvangbak.
Die slang trilt naar mijn mening, ook in die opening. Blijkbaar gebruik jij de watertank. Het effect zal hetzelfde zijn.
Als ik de slang een beetje beweeg is het geluid weer even weg voor kortere of langere tijd. :D

317
Frup schreef:Ik bedoel de slang naar de vaste wateraansluiting. Die loopt door de opening achter de opvangbak.
Die slang trilt naar mijn mening, ook in die opening. Blijkbaar gebruik jij de watertank. Het effect zal hetzelfde zijn.
Als ik de slang een beetje beweeg is het geluid weer even weg voor kortere of langere tijd. :D
Klopt even bewegen en vasthouden en het is weg. Ben genoopt de watertank te gebruiken, maar ben aan het nadenken hoe de afstand naar de andere kant van de keuken te overbruggen.

Afbeelding