Re: Hoe krijg ik het beste bakje koffie uit een Quickmill 820

13
Als ik eens oudere koffie o.i.d gebruik en last heb van channeling, heb ik meestal nog steeds harde gladde pucks. Niet altijd zie je dus de kanaaltjes.
Zo'n afdruk in je puck vraagt gewoon om channeling, ik zou het werkelijk proberen te voorkomen. Ook niet al te stevig met je pf omgaan nadat je hem hebt geprepareerd, een forse tik kan al maken dat de puck loskomt van de zijkanten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hoe krijg ik het beste bakje koffie uit een Quickmill 820

14
het klopt idd,je hebt sneller last van channeling.Maar ik heb alleen een lekkere bak met de afdruk in de puk. Ik probeer het wel te beperken,maar die schoef steekt gewoon erg ver uit. Het is ook m`n eerste machine dus ik weet niet beter.Ik heb de machine bijna een jaar. Trouwens gisteren z`on heerlijk bakkie gezet met koffiebonen van Starbuck(Antiqua Quatamala) Ik liet mijn vrouw een slokje proeven en ze vroeg of ik er chocolade in had gedaan !

Na het ontkalken met Bio-Ontkalker komt er minder stoom uit de stoompijp.
Er komt z`on 20% stoom door 1 van de 2 slangetjes die uitkomen in m`n waterreservoir. Weet iemand wat hier aan de hand is ?

EDIT: Er zat een propje voor de stoommond. Door de stoompijpmond los te draaien kon ik deze er zo uit peuteren.
VBM Domobar LSM 97/i