Hoi,
Mijn reis in koffie duurt al wat langer en is ooit begonnen met een Gaggia Classic, toen nog met blikjes gemalen koffie. Als ik daarop terug kijk, dan is dat niet alleen een eeuwigheid geleden, maar toen wist ik ook nog niet zoveel van koffie. Daarna een Isomac Millennium met een Macap M4d molen, direct een wereld van verschil. Hoe leuk de Isomac ook was, kwam er toch een VBM double domobar met PID en rotary pump en daar heb ik weer jaren meegedaan, totdat de Linea Mini van La Marzocco werd geïntroduceerd en ik direct verkocht was van het ontwerp.
Inmiddels staat de Linea Mini er al even en genieten we nog steeds iedere dag. Afgelopen jaar de molen veranderd naar een E65s van Mahlkonig met kleine hopper. Verder drinken we ook regelmatig filter koffies, meestal met een Orea gezet en koffie gemalen met een handmaler.
Vooral nu mij aangemeld op het forum om mij te verdiepen in single dose malers en een nieuwe handmaler voor filter.
Groetjes,
Bjorn
Re: Voorstellen
3Wat een prachtige setup. Welkom!
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -
4Leuk! Mooi spul. Welkom!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Welkom! Mooie setup inderdaad.
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40
7Dank! Eigenlijk zit ik weleens te denken om een single dose maler voor zowel filter als espresso te doen. Maar ik vermoed dat dit een lastige wordt om het voor allebei goed te krijgen.gilleko B. schreef: wo 01 nov 2023, 20:22 Mooie set-up! Commandante handmalertje erbij en je bent klaar
️
Ik heb een topic gestart voor de molen voor filter...
8Een handmaler is altijd handig om te hebben, voor op vakantie, voor filterkoffie etc. Tegenwoordig veel merken ,soorten en maten. Ik ben erg tevreden over de Commandante, maar er zullen ook wel andere malertjes zijn die goed zijn. Voor de espresso gebruik ik de Etzmax, voor de Latte's (2 met dubbel uitloop) gebruik ik de Eureka Olympus. Een klein handmalertje daarnaast voor o.a. de moccamaster. Heb vooralsnog geen behoefte aan wat anders, en ik heb deze set-up alweer een flink aantal jaren. Mbt de puckprep wel een hoop kleinoden gekocht waar nu een tampingstation, Duomo the Eight, OCD leveler en de forcetamper zijn overgebleven. Heb daar een aardig consistente routinematig workflow mee verkregen. Nu aanklooien met filtertjes in het mandje en filtermandjes.
️
️