Re: De LONDINIUMs afdeling

1033
De vectis is prachtig!

Zelf heb ik een beetje een dip met londinium, heb mijn machine nu 2 jaar maar tis eigenlijk al vanaf dag 1 teleurstelling.
Bij levering bleek een verkeerd moederbord erin te zitten...
later problemen met de non returne valve... die later vervangen moest worden
vanaf begin dat ik machine heb ook een groep/veer die bij het zetten flink geluid maakt en zingt...

nu tijd lang geprobeerd de no grease rings, maar ondanks het goed schoonmaken zuiger en sleeve... met alle voorgestelde (vrij aggressieve) middelen geen succes
Nu beantwoord reiss mn mails geeeneens meer, tja ik weet t niet.. met mn strega... ook nieuw gekocht.. in 2 jaar 0 probleme.. met londinium 2 jaar geen maand zonder problemen
Dus tja, overal een teleurstelling. Ik begrijp alle kritiek op londinium. en reiss zou beter zijn problemen en die met zn machines oplossen dan in aanval gaan.

als ik bezoek heb beginnen ze zelfs grappen te maken, kunnen we koffie krijgen of is er WEER wat met je machine... ;)
Laatst gewijzigd door youssef88 op za 04 nov 2023, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Londonium L R 24 + niche zero

De LONDINIUMs afdeling

1034
Ik studeer o.a. marketing en daar krijg ik aangeleerd dat je feedback ter harte moet nemen. Stel dat je met álle feedback iets doet, je product verder doorontwikkeld, en aan de hand van alle feedback uiteindelijk een 3.0 versie hebt ontwikkeld waarop bijna geen kritiek meer is. Dan heb je toch gewoon goud in handen? + dat je klanten zich gehoord en serieus genomen voelen. Zo belangrijk
Laatst gewijzigd door Rosanne op za 04 nov 2023, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

1035
Rosanne schreef: za 04 nov 2023, 19:04 Ontzettend jammer.

Ik studeer o.a. marketing en daar krijg ik aangeleerd dat je feedback juist ter harte moet nemen. Stel dat je met álle feedback iets doet, je product verder doorontwikkeld, en aan de hand van alle feedback uiteindelijk een 3.0 versie hebt ontwikkeld waarop bijna geen kritiek meer is. Dan heb je toch gewoon goud in handen? + dat je klanten zich gehoord en serieus genomen voelen. Zo belangrijk
Afbeelding
Ik vind dat hij nu zijn eigen graf graaft. Echt jammer
reiss strategie, is duidelijk dat hij vooral het positieve promoot... en t negatieve wegdrukt. En zelfs wat ik net zei.. als ik in de algemene forum die bedoeld is kennis te delen daar een probleem aankaart een aggressief bericht krijg eerst hem te moeten berichten..
zou je bijna denken die wilt dat verbergen....
Londonium L R 24 + niche zero

1036
youssef88 schreef: za 04 nov 2023, 18:54 Bij levering bleek een verkeerd moederbord erin te zitten...
Waarvoor je meteen een nieuw moederbord kreeg
youssef88 schreef: za 04 nov 2023, 18:54 later problemen met de non returne valve... die later vervangen moest worden
Dat heb ik anders beleefd.

Je had een probleem met de pomp die vaak kort aanging. Dat kan aan verschillende simpele oorzaken liggen en een ervan heb ik bij voorbaat weggenomen door een 'custom made' NRV in je machine te monteren die ik bij Peter van Kafko had laten maken.
youssef88 schreef: za 04 nov 2023, 18:54 nu tijd lang geprobeerd de no grease rings, maar ondanks het goed schoonmaken zuiger en sleeve... met alle voorgestelde (vrij aggressieve) middelen geen succes
Sommigen hebben het probleem dat de no-grease ringen onverklaarbaar stroef gaan.

Kan komen doordat de groep onvoldoende is schoongemaakt. Bij mij was het nogmaals schoonmaken voldoende om alles soepel te laten lopen. Een enkele keer 'hikt' de hefboom op het laatst iets maar daar schenk ik geen aandacht aan.
youssef88 schreef: za 04 nov 2023, 18:54 Nu beantwoord reiss mn mails geeeneens meer, tja ik weet t niet
Je krijgt geen prompt antwoord bedoel je. Ik weet zeker dat Reiss een hele reeks uitwisselingen met je heeft. En nu is het weekeinde en hoeft hij niet in het midden van de nacht van hem in Nieuw Zeeland op te staan om te antwoorden. Hij heeft mij vertelt van je nieuwe problemen en mij gevraagd wat ik zou aanraden.

Ik vind dat je onnodig dramatisch doet.

Ik ben minstens driemaal bij je langs geweest op verschillende woonadressen om je te helpen. Daardoor ken ik de situatie wel een beetje.
youssef88 schreef: za 04 nov 2023, 18:54 .. met mn strega... ook nieuw gekocht.. in 2 jaar 0 probleme.. met londinium 2 jaar geen maand zonder problemen
Je vindt ook wel heel snel dat je in de 'problemen' zit.

Dat is niet erg. Het is een teken dat je leven behoorlijk zorgeloos is ;-)

Toen ik nog bij het Ronald McDonald huis vrijwilligerswerk deed kwam er een vader logeren die net zijn zoon had bezocht in het ziekenhuis. Hij was in één streep vanuit Polen naar Amsterdam gescheurd toen hij hoorde dat zijn zoon door een sneltram was aangereden en in coma lag.
"Vorige week dacht ik dat ik problemen had"
zei hij tegen mij. Nu zag hij het ineens in ander perspectief.

Ik schreef je eerder vandaag al (jij en ik zijn vanaf 14:07 erover in gesprek geweest met 21 lappen en stukjes tekst over en weer) al dat het mij het verstandigste lijkt, wat ik veel eerder ook al opperde, om voorlopig gewoon de 'classic seals' te gebruiken voor gewoon erg lekkere koffie en dat je, zodra 100% vast is komen te staan wat de gemelde stroefheid kan veroorzaken en als duidelijk is wat de oplossing, die oplossing toe te passen.

Je hebt er duidelijk geen lol in om het allemaal uit te pluizen maar je bent wel een beetje koppig in het vasthouden aan je frustratie met de machine

;-)

Gewoon genieten is vaak het leukste!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1037
youssef88 schreef: za 04 nov 2023, 19:11En zelfs wat ik net zei.. als ik in de algemene forum die bedoeld is kennis te delen daar een probleem aankaart een aggressief bericht krijg eerst hem te moeten berichten..
Dit gaat de kant op van roddel.

Je kunt het beste je verhaal helder houden.

Dingen suggereren als "zou je bijna denken..." is een beetje Story-Privé vind ik.

Als je op een forum gaat klagen kun je het beste je bij de strikte feiten houden denk ik.

Dat is al lastig genoeg.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1038
youssef88 schreef:
Rosanne schreef: za 04 nov 2023, 19:04 Ontzettend jammer.

Ik studeer o.a. marketing en daar krijg ik aangeleerd dat je feedback juist ter harte moet nemen. Stel dat je met álle feedback iets doet, je product verder doorontwikkeld, en aan de hand van alle feedback uiteindelijk een 3.0 versie hebt ontwikkeld waarop bijna geen kritiek meer is. Dan heb je toch gewoon goud in handen? + dat je klanten zich gehoord en serieus genomen voelen. Zo belangrijk
Afbeelding
Ik vind dat hij nu zijn eigen graf graaft. Echt jammer
reiss strategie, is duidelijk dat hij vooral het positieve promoot... en t negatieve wegdrukt. En zelfs wat ik net zei.. als ik in de algemene forum die bedoeld is kennis te delen daar een probleem aankaart een aggressief bericht krijg eerst hem te moeten berichten..
Ik heb ook wet en regelgeving moeten leren voor het Nederlandse consumentenrecht. Ik weet bij lange na niet alles over rechten maar een van de dingen die mij is bij gebleven is dat als je een probleem met je product hebt, je niet direct geld terug kan eisen maar de fabrikant eerst de gelegenheid moet krijgen om iets aan het probleem te doen. Dit is een hele andere casus, maar vanuit bovenstaand oogpunt kan ik ergens begrijpen dat de fabrikant eerst zelf op de hoogte gesteld wil worden (ongeacht het wel of geen nederlands bedrijf betreft)

1039

youssef88 schreef:De vectis is prachtig!

Zelf heb ik een beetje een dip met londinium, heb mijn machine nu 2 jaar maar tis eigenlijk al vanaf dag 1 teleurstelling.
Bij levering bleek een verkeerd moederbord erin te zitten...
later problemen met de non returne valve... die later vervangen moest worden
vanaf begin dat ik machine heb ook een groep/veer die bij het zetten flink geluid maakt en zingt...

nu tijd lang geprobeerd de no grease rings, maar ondanks het goed schoonmaken zuiger en sleeve... met alle voorgestelde (vrij aggressieve) middelen geen succes
Nu beantwoord reiss mn mails geeeneens meer, tja ik weet t niet.. met mn strega... ook nieuw gekocht.. in 2 jaar 0 probleme.. met londinium 2 jaar geen maand zonder problemen
Dus tja, overal een teleurstelling. Ik begrijp alle kritiek op londinium. en reiss zou beter zijn problemen en die met zn machines oplossen dan in aanval gaan.

als ik bezoek heb beginnen ze zelfs grappen te maken, kunnen we koffie krijgen of is er WEER wat met je machine... ;)
Tsja, als je hem voor weinig van de hand wilt doen...dan laat je het mij weten hoop ik!
Afbeelding

Ik heb zelf geen no grease seals erin (londinium R) omdat ik een beetje vet geen probleem vind. Vind het vetten en schoonmaken een onderdeel van de hobby en leuk.
Is een Strega dan niks meer voor je om van deze ergernis af te komen? Of een andere machine of wil je toch kostte wat kost de Londinium R24 perfect krijgen?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

De LONDINIUMs afdeling

1040
Rosanne schreef:Ik studeer o.a. marketing en daar krijg ik aangeleerd dat je feedback ter harte moet nemen. Stel dat je met álle feedback iets doet, je product verder doorontwikkeld, en aan de hand van alle feedback uiteindelijk een 3.0 versie hebt ontwikkeld waarop bijna geen kritiek meer is. Dan heb je toch gewoon goud in handen? + dat je klanten zich gehoord en serieus genomen voelen. Zo belangrijk
Afbeelding
Ik heb deze reactie van mij even iets aangepast nav de extra informatie. Ik vind het nu niet meer fair om te schrijven dat Reisss zijn eigen graf graaft na alle hulp die er toch geboden is. Vind ik even belangrijk om te noemen
Afbeelding