super site om te lezen! Helaas duikt er nog een andere twijfel op....mijn vrouw drinkt graag cappucino....en zag in een andere reactie van Spironski dat spijt op de loer ligt als je niet voor de DB kiest....
Mahlkonig gaat zeker niet weg (heb hem net paar maandjes). Is heel oud maar heb hem uit elkaar gehad en doet het weer goed, misschien ooit nieuwe schijven (hoewel ze er nog aardig uit zagen) maar eerst een nieuwe espresso machine en proberen om te kijken of dat wel nodig is. Dat ik hem weg zou willen doen is dus misverstand. Wilde zeggen dat een robuuste espresso machine zonder veel snufjes er wel bij zou passen. suggesties in de DB range om eens naar te kijken en uitpluizen?
Re: kiezen voor cimbali junior?
12Een mahlkonig uit de jaren 50 klinkt niet als een espressomolen.
En een dubbelboiler stoomt niet per definitie beter dan een HX.
En een dubbelboiler stoomt niet per definitie beter dan een HX.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Re: kiezen voor cimbali junior?
13Ehh, kan me niet voorstellen dat ik dat heb geschreven?!Helaas duikt er nog een andere twijfel op....mijn vrouw drinkt graag cappucino....en zag in een andere reactie van Spironski dat spijt op de loer ligt als je niet voor de DB kiest....

Ik vermoed dat ik dat heb geschreven bij iemand die twijfelde tussen een SB en een DB. In dat geval gaat het er om dat spijt op de loer ligt als je de SB neemt, omdat vaak melk opschuimen met een SB een beetje gedoe wordt, en je dan dus beter de DB kunt nemen.
Maar met een HX kan je ook uitstekend melk opschuimen, en volgens mij is die Junior er erg goed in. Daar geen probleem dus.
Espressomolens zijn inderdaad wel anders dan "gewone" molens, weet je zeker dat die Mahlkönig een espressomolen is?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder