lawaai sage bambino

1
Een poosje geleden heb ik een Sage Bambino aangeschaft bij Coolblue.
Nu heb ik 2 vragen , ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik vind de Sage Bambino eerlijk gezegd nogal veel lawaai maken wat best irritant is.
Is dit normaal bij dit apparaat , wat zou ik het beste kunnen doen ?
(hoeveel Db is normaal...tsja ...)

En verder is er 1 fitlerbakje met dubbele wand op de een of andere manier verstopt.
Zijn er trucs om deze weer aan de praat te krijgen bijv. door uit te koken ? En waar haal ik
een andere filterbakje vandaan , zijn dit standaard filters die in elk apparaat passen ?
Valt zoiets nog onder de garantie vallen, vermoed van niet.

Alvast bedankt !

Re: lawaai sage bambino

2
Ik zou zeggen: went u tot de verkoper!

Voor het geld (kosten) kan ik mij voorstellen dat de fabrikant niet heel veel aandacht heeft besteed aan de geluidsproduktie van hey apparaat.

Een dergelijke dubbelwandig filterbakje heeft aan de uitloopkant 1 of meerdere kleine gaatjes. Doorprikken met een naald kan, maar je dust dan de verstopping de verkeerde kant op.
Laten weken in kokend water met soda, of schoonmaakmiddel voor koffiemachines koffie (Cafiza, of iets soortgelijks), kan werken.

Er zijn inderdaad enkelwandige bakjes voor de machine te koop. Deze zijn niet standaard.
https://www.sageappliances.com/eu/nl/pa ... =SP0001520

3
Als klant van Coolblue kan je je vragen aan de klantenservice voorleggen. Je hoeft je dan niet voor te stellen want je bent er al klant.

Op koffiepraat werkt dat een beetje anders. Je stelt je voor en deelt wat over je koffiehobby. En als je dan vragen hebt, staat iedereen (mits men je vraag kan beantwoorden) voor je klaar.

Ik ken je espressomachine niet dus kan je ook als je je hebt voorgesteld sowieso niet verder helpen.

5
PeterOo schreef: ma 09 okt 2023, 14:00 Sorry, ik heb geen tips maar mag ik vragen wat het nut van een dubbele wand is bij een filterbakje?
Druk, (in het Engels heet zo een bakkie met binnenbak: Pressurized Basket) zo kun je slecht/te grof gemalen koffie gebruiken en toch een enigszins drinkbaar eindresultaat hebben.

7
RoosW schreef:
PeterOo schreef: ma 09 okt 2023, 14:00 Sorry, ik heb geen tips maar mag ik vragen wat het nut van een dubbele wand is bij een filterbakje?
Druk, (in het Engels heet zo een bakkie met binnenbak: Pressurized Basket) zo kun je slecht/te grof gemalen koffie gebruiken en toch een enigszins drinkbaar eindresultaat hebben.
Hahaha, klinkt erg aantrekkelijk!!

8
omeCo schreef: ma 09 okt 2023, 14:23
RoosW schreef:
Hahaha, klinkt erg aantrekkelijk!!
Ah, dat trucje ken ik. Ik had vroeger een krups op stoomdruk waar zo’n rubber schijf met een gaatje in het filter zat. Zelfde senseoschuimeffect.
Ik moet er altijd een beetje van kokhalzen als ik dat in de reclames zie :mrgreen:

Een enkelwandig filter is dan sowieso een verbetering.
Odyssey Argos - Lagom P64 - Hario Switch