Epic fail?

1
Het gaat weer lekker hier, heb ik eindelijk een nagenoeg perfecte machine, is de espresso heel slap en nauwelijks crema. Ik 100 dingen bedenken, verse koffie kopen, andere koffie proberen, de meest bizarre maalstanden en temperaturen proberen, ontdek dat ik flowrate veel te laag is.

Ik eerst weer allemaal doem-scenario's bedenken wat er allemaal kapot kan zijn, maar nee:

Dan toch maar die boiler openschroeven, blijkt er tijdens mijn doe-het-zelf assemblageproces ergens een een klein stukje teflontape in de boiler belandt te zijn, wat nu fijn de flowrestrictor/sproeier (of hoe je het ook wilt noemen) aan het verstoppen was. Geen wonder dat de flowrate niet goed zat en de espresso's mislukten.

De ironie kan ik er wel van inzien... epic fail? :oops:
Speedster | SuperJolly | et al.

Re: Epic fail?

2
Nou, je bent in elk geval mans genoeg om het met ons te delen! Ik vermoed ook dat er verder niemand wat aan heeft ;) , want wie is nu in de gelegenheid om z'n eigen Speedster in elkaar te zetten? Ik denk dat jij voorlopig de enige mens op aarde bent?

Maar goed, het bewijst toch wel dat "The Devil is in the detail".
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Hij heeft het toch al een tijdje in z'n onderschrift staan hoor! En er ook niet zo lang geleden een topic aan gewijd: viewtopic.php?f=19&t=2082" onclick="window.open(this.href);return false;

Een zelfbouwproject als dank voor z'n stage-inspanningen bij Kees vd Westen, toch Aadje?

Ja, ik weet het, om helemaal jaloers van te worden ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Inderdaad, je hebt het goed onthouden Spironski!

Ik ben denk ik wel de enige op aarde die zelf z'n speedster gebouwd heeft, maar ik zou het ook niet aanraden als je er een wilt voor de horeca oid. De mannen van de werkplaats zijn er domweg veel beter in, en waar zij allemaal op letten, tot in het kleinste detail aan toe, dat doe je ze niet na. Het geval past namelijk maar op 1 manier in elkaar, en maar op 1 volgorde . . . en dan heb je nog alle details waar je op moet letten.

Die van mij is ook lang niet zo netjes gemonteerd als zou kunnen, met zelfs een extra kroonsteentje en draadje als noodgreep, en ik durf niet te garanderen dat al het bodywerk precies in het lood staat.
Speedster | SuperJolly | et al.

6
Spironski schreef:Hij heeft het toch al een tijdje in z'n onderschrift staan hoor! En er ook niet zo lang geleden een topic aan gewijd: viewtopic.php?f=19&t=2082" onclick="window.open(this.href);return false;

Een zelfbouwproject als dank voor z'n stage-inspanningen bij Kees vd Westen, toch Aadje?

Ja, ik weet het, om helemaal jaloers van te worden ;) .
Ben geen mod he. :P
Lees af en toe wat maar niet alles. ;)

7
Ben geen mod he. :P
Lees af en toe wat maar niet alles. ;)
Ja, ik moet er misschien ook maar eens mee ophouden, er gaat veel teveel tijd in zitten ;) .

9
Dat vind ik moedig, om zo'n bakkie slootwater uit je Speedster te tonen! :shock: :D. Ziet er inderdaad dramatisch slecht uit zeg; heb je wel koffie gehad, die dagen? Dat zijn toch regelrechte "sinkshots"?