Re: [Single Boiler]Is de druk belangrijk?

22
Ik geloof je, en dan is mijn suggestie dus niet correct.

Ik kon wel geloven dat, omdat de OPV toch vlak na de boiler zit en het water daarna nog een hele weg aflegt, de wirwar van kleppen, flowrestrictors, slangetjes, preïnfusie kamers en weet-ik-veel-wat, een dempende factor zouden kunnen hebben en er dus iets minder druk op de puck terecht komt dan wat de OPV doorlaat.
Maar dat is dus niet zo, bon, weten we dat ook weer.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
Ik ging eigenlijk uit van een silvia zegmaar, die heeft geen flowrestrictors en preinfusie en daar zit de zetgroep direct aan de boiler vast.

Als er idd dat soort dingen bij komen kijken, geloof ik wel dat de effectieve druk op de puck wat kan varieren.

Maar zo'n ulkapompje doet eigenlijk al aan pre-infusie, die knalt er namelijk niet direct 9 bar uit (zoals een rotatiepomp dat wel doet), maar bouwt de druk langzaam op. Dit kan je mooi horen altijd, dattie stiller wordt de eerste 10 seconden zo ongeveer.
Speedster | SuperJolly | et al.

24
Blijft nog altijd de vraag waarom de druk in die Bezzera niet lager kan worden afgesteld dan 12 bar. Vind het nogal een verschil met de standaard 9 bar...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder