Water opnieuw mineraliseren

1
hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat het beste filter is om je water te remineraliseren.
Waar ik woon hebben we best een hoge Carbonaat hardheid (11dH) en een wat lagere Algemene hardheid ( calcium, Magnesium) met een waarde van 8dH.
Om mijn water een goede carbonaathardheid te geven van ca. 4 a 5dH blijft er van mijn calcium en magnesium niet meer over dan 1 a 2dH terwijl dit de belangrijke smaakdragers zijn, hiervoor wil ik opnieuw wat calcium en magnesium toevoegen aan mijn water. wie weet hier een goed filter voor om deze mineralen toe te voegen?
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE

Profitec Pro700 + Mazzer Philos i200D/233M
Bialetti

———— ———— ———— ———— ————

Re: Water opnieuw mineraliseren

3
Aangezien hier een Vectis op komst ben ik ook overgestapt naar een Zero Water kan.

Het gefilterde water kan je weer aanlengen met leidingwater tot de gewenste waarden.
Bijgeleverd is een TDS meter om dit te kunnen meten. Meten is weten. Geeft weer wat gemoedsrust

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Lelit MaraX _ Eureka Mignon XL

Re: Water opnieuw mineraliseren

4
BoyJ79 schreef: do 15 mei 2025, 19:15 Aangezien hier een Vectis op komst ben ik ook overgestapt naar een Zero Water kan.

Het gefilterde water kan je weer aanlengen met leidingwater tot de gewenste waarden.
Bijgeleverd is een TDS meter om dit te kunnen meten. Meten is weten. Geeft weer wat gemoedsrust
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Gezien mijn machine rechtstreeks op de waterleiding zit heeft een kan geen nut. Heb uiteindelijk op amazon een mineralen filter gevonden en besteld.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE

Profitec Pro700 + Mazzer Philos i200D/233M
Bialetti

———— ———— ———— ———— ————