Re: Wat drink je nu?

5171
bobbee schreef:Als je goed water voor koffie wilt vinden zoek dan naar flessenwater en dan specifiek naar de waarde HCO³ met een waarde van 40. Als je die hebt gevonden super maar mocht je bijvoorbeeld 1 van 50 vinden en 1 van 30 dan kun je die ook 50/50 mixen.
En met vinden bedoel je dan in de winkel kijken op bepaalde flessen? Want wat ik ervan lees kan dit nogal verschillen per fles. Klopt dat?

5173
Vandaag eindelijk mijn boontjes ontvangen van Friedhats.

Misschien een tip voor de geïnteresseerde. Ik heb nu een abo van Friedhats. En betaal nu voor 500 gr 20 euro inclusief verzending.
De eerste keer krijg je er een aantal glazen potten bij voor je bonen, daarna gaan de pakketjes door de brievenbus.
Elke bestelling een nieuwe koffie doe hem uitgekozen
Afbeelding
best wel leuk en te betalen vind ik. Voor die prijs koop je ze niet los namelijk.
Afbeelding

5176
Koffie_bonen schreef:Koffie van 035 from soest, blend 035 erg lekker. Www.035fromsoest.nl/winkel/blend-035/
Als je op de site kijkt staat dit bij "smaak":

'Smaak

Vol van smaak, goed in balans en met een stevige body.
Voor liefhebbers van koffie met karakter."

Ligt het aan mij of is dit totaal nietszeggend?
Afbeelding

Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

5177
Leinad schreef: do 29 mei 2025, 10:20
Koffie_bonen schreef:Koffie van 035 from soest, blend 035 erg lekker. Www.035fromsoest.nl/winkel/blend-035/
Als je op de site kijkt staat dit bij "smaak":

'Smaak

Vol van smaak, goed in balans en met een stevige body.
Voor liefhebbers van koffie met karakter."

Ligt het aan mij of is dit totaal nietszeggend?
Afbeelding
En voor Soesters 😁
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V SSP(Lab Sweet) & Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM

5179
Gisteren branderij ontdekt vlakbij de grens in Duitsland ongeveer 40km van mijn huis. Het is een hotel met branderij en restaurant. Ik heb niet vaak zo'n mooie branderij gezien en als kers op de taart ook nog een Loring! 🫡
Helaas was de branderij niet bemand en het andere personeel niet heel vriendelijk, druk was het helemaal niet dus daar lag het niet aan. Een jongen die er ook liep was aardig maar wist niet veel.
Heb er koffie gekocht, gebrand op 19/5, hun huisblend gekozen en ook mede door de conversatie op het forum over Italian roast laatst. Nou, dat is deze wel. Smaakt heel lekker, pittig en romig. Iets scherp, ik ga proberen hem wat te temmen maar is ook nog heel vers dus kan ook vanzelf zachter worden komende dagen. Roasts komende van een Loring vragen sowieso vaak iets dagen rust dan een trommelroaster.

Ook nog een zakje decaf van 250 gr om te proberen.

Foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5180
MichaelvDuuren schreef: di 27 mei 2025, 22:57 Vandaag eindelijk mijn boontjes ontvangen van Friedhats.

Misschien een tip voor de geïnteresseerde. Ik heb nu een abo van Friedhats. En betaal nu voor 500 gr 20 euro inclusief verzending.
De eerste keer krijg je er een aantal glazen potten bij voor je bonen, daarna gaan de pakketjes door de brievenbus.
Elke bestelling een nieuwe koffie doe hem uitgekozen
Afbeelding
best wel leuk en te betalen vind ik. Voor die prijs koop je ze niet los namelijk.
Afbeelding
ben benieuwd wat erin zit.. ik heb zelf verschillende koffie abbos gehad...

coffeevine 2 jaar.. dat was wel leuk maar merkte toch steeds vaker dat er zakjes tussen zaten die ik niet lekker vond
koffebox half jaartje, superleuk.. maar denk dat zij er tegen aan liep dat ze nog niet alle contacten.. vaak de wat simpelere koffies.. en later ook veel NL branders.. ja dan kies ik liever zelf
single estate.. half jaar ook gehad... maar waar ze exlcusieve koffies beloven heb ik daar paar maanden ook gehad kreeg ik als ABBO!! een koffie van 3 weken oud...

@bobbee wat een leuke fotos!!! wat een gave ontdekking, woon helaas niet in de buurt en geen auto. wat leuk dat je die fotos deelt!
Londonium L R 24 + niche zero