Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF
32Beste mensen,
Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder en is er van het proefpanel niks terecht gekomen als gevolg van verschillende mooie ontwikkelingen.
De Brazil, zowel medium als dark, wordt inmiddels op de IMF gebrand en stapsgewijs komt er steeds een boon bij.
Ik hoop dat er op enig moment nog eens een gelegenheid komt om iets leuks rond koffie te organiseren.
Vermoedelijk rekende niemand er meer op maar toch mijn excuses voor het niet doorgaan van het proefpanel!
Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder en is er van het proefpanel niks terecht gekomen als gevolg van verschillende mooie ontwikkelingen.
De Brazil, zowel medium als dark, wordt inmiddels op de IMF gebrand en stapsgewijs komt er steeds een boon bij.
Ik hoop dat er op enig moment nog eens een gelegenheid komt om iets leuks rond koffie te organiseren.
Vermoedelijk rekende niemand er meer op maar toch mijn excuses voor het niet doorgaan van het proefpanel!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper
33Helemaal niet erg. Maar jij kan vast wel meer vertellen over de nieuwe IMF.omeCoffee schreef: za 31 mei 2025, 15:15 Beste mensen,
Hoe is de Brazil nu veranderd ten opzichte van vroeger op de Giessen? Proef je aanzienlijk veel verschil? Of juist niet?
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM
Maler: Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM
34Helemaal niet erg. Maar jij kan vast wel meer vertellen over de nieuwe IMF.
Hoe is de Brazil nu veranderd ten opzichte van vroeger op de Giessen? Proef je aanzienlijk veel verschil? Of juist niet?
Het is voor mij wat lastig te proeven omdat mijn reuk- (en dus ook smaak-) vermogen is aangetast maar ik merk desondanks dat de smaak van de Brasil niet zozeer is veranderd in de zin van smaaktonen maar wel dat de smaken wat verfijnder zijn en beter afzonderlijk te onderscheiden. Verder is het wel mooi dat de bonen langer vers blijven (maar ook langer moeten rusten voor ze in de verkoop kunnen. Maar dan nog blijven ze per saldo langer vers).
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper