Re: Wat drink je nu?

5181
bobbee schreef: za 31 mei 2025, 10:46 Gisteren branderij ontdekt vlakbij de grens in Duitsland ongeveer 40km van mijn huis. Het is een hotel met branderij en restaurant. Ik heb niet vaak zo'n mooie branderij gezien en als kers op de taart ook nog een Loring! 🫡
Hé, wat leuk, dat is inderdaad net over de grens. Ga ik deze zomer ook eens langs. Zal ik de dagen dat de branderij open is goed in de gaten houden ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

5182
bobbee schreef:Gisteren branderij ontdekt vlakbij de grens in Duitsland ongeveer 40km van mijn huis. Het is een hotel met branderij en restaurant. Ik heb niet vaak zo'n mooie branderij gezien en als kers op de taart ook nog een Loring! 🫡
Helaas was de branderij niet bemand en het andere personeel niet heel vriendelijk, druk was het helemaal niet dus daar lag het niet aan. Een jongen die er ook liep was aardig maar wist niet veel.
Heb er koffie gekocht, gebrand op 19/5, hun huisblend gekozen en ook mede door de conversatie op het forum over Italian roast laatst. Nou, dat is deze wel. Smaakt heel lekker, pittig en romig. Iets scherp, ik ga proberen hem wat te temmen maar is ook nog heel vers dus kan ook vanzelf zachter worden komende dagen. Roasts komende van een Loring vragen sowieso vaak iets dagen rust dan een trommelroaster.

Ook nog een zakje decaf van 250 gr om te proberen.

Foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooie ruimte en hip zakje.

Afbeelding

5184
Ristretto bij het café van Blanche Dael.
Tevens wat bonen meegenomen: Colombia El Limon. Tegen mijn gewoonte in een ietwat fruitige smaak. Rook wel lekker. Benieuwd hoe die straks thuis smaakt.

Afbeelding

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

5185
bobbee schreef: za 31 mei 2025, 10:46 Gisteren branderij ontdekt vlakbij de grens in Duitsland ongeveer 40km van mijn huis. Het is een hotel met branderij en restaurant. Ik heb niet vaak zo'n mooie branderij gezien en als kers op de taart ook nog een Loring! 🫡
Helaas was de branderij niet bemand en het andere personeel niet heel vriendelijk, druk was het helemaal niet dus daar lag het niet aan. Een jongen die er ook liep was aardig maar wist niet veel.
Dit ziet er echt gaaf uit, dank voor het delen! Dat Fasson hotel dat er naast ligt heb ik gelijk opgeslagen in mijn bookmarks. Ik zie buiten die branderij op loop afstand, ook een paar hele mooie natuur / wandelgebieden daar heel dichtbij liggen.

Ik ruik een toekomstig weekendje weg voor de vrouw en mijzelf 8-)
Coffee, sleep, Coffee, repeat

5186
Frup schreef:Ristretto bij het café van Blanche Dael.
Tevens wat bonen meegenomen: Colombia El Limon. Tegen mijn gewoonte in een ietwat fruitige smaak. Rook wel lekker. Benieuwd hoe die straks thuis smaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Wauw dat ziet er ook goed uit. Is dit in Maastricht?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

5188
Klopt, is in Maastricht.
Ze hebben een klein winkeltje in het centrum. De branderij zit echter in een oude fabrieksloods, waar vroeger de fabrieken van Regout (Sphinx) waren. Over de omstandigheden in die fabrieken in de 19e eeuw heb ik veel gelezen. Laten we zeggen dat het ‘zwaar’ was.
Beneden is een koffie en lunchroom. Daarachter de branderij en boven een winkel met koffie, koppen en spulletjes. Ze hadden best wel mooie dikke mokken. Maar ik kreeg geen fiat van de directie …
Leuk om te bezoeken als je in de buurt bent.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.