Hallo, bij het aanzetten van mijn jura f9 krijg ik eerst tikkend geluid van relai RY3 zo'n 7 keer aan uit en dan krijg ik foutmelding 8.
de zetgroep is opgeschoond en met een 12v batterij beweegt hij soepel op en neer.
ik krijg spanning tot aan de stroombaan van de ry3 en ry4 maar niet aan de uithang van de motor fiche.
Heb reeds 2 nieuwe relais RY3 en RY4 op de printplaat gesoldeerd maar zonder resultaat.
Heb al geprobeerd met de motor en de encoder van mijn andere werkende machine aan te sluiten met het zelfde resultaat.
Kan iemand mij hierbij verder helpen?
met vriendelijke groeten
Re: Jura f9 error 8
2De transformator is defectgeertdesmet schreef: di 10 jun 2025, 11:40 Hallo, bij het aanzetten van mijn jura f9 krijg ik eerst tikkend geluid van relai RY3 zo'n 7 keer aan uit en dan krijg ik foutmelding 8.
de zetgroep is opgeschoond en met een 12v batterij beweegt hij soepel op en neer.
ik krijg spanning tot aan de stroombaan van de ry3 en ry4 maar niet aan de uithang van de motor fiche.
Heb reeds 2 nieuwe relais RY3 en RY4 op de printplaat gesoldeerd maar zonder resultaat.
Heb al geprobeerd met de motor en de encoder van mijn andere werkende machine aan te sluiten met het zelfde resultaat.
Kan iemand mij hierbij verder helpen?
met vriendelijke groeten
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
Re: Jura f9 error 8
3Beste, heb de2 spanningen op de transformator gemeten en die zijn correct zelf bij opstart geen spanningsval.
mvg
mvg