Bonen tips?

1
Hey allemaal! 👋
Ik ben op zoek naar goeie verse koffiebonen voor m’n Jura E8. Heb al wat dingen geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden… Iemand tips of favoriete merken/blends? Ik hou wel van een volle, romige smaak – mag best een beetje pit hebben, maar niet té bitter.

Thanks alvast! ☕️😄

Re: Bonen tips?

2
Rubske schreef:Hey allemaal!
Afbeelding

Ik ben op zoek naar goeie verse koffiebonen voor m’n Jura E8. Heb al wat dingen geprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden… Iemand tips of favoriete merken/blends? Ik hou wel van een volle, romige smaak – mag best een beetje pit hebben, maar niet té bitter.

Thanks alvast!
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben zelf weer terug naar Hema bonen voor onze volautomaat. Het is bij ons dan ook een soort reserve machine voor af en toe snelle koffie. Ik vind het een schrikbarend verschil hoe dezelfde bonen uit mijn pro 800 smaken, of uit de volautomaat. Zo zonde van de bonen. Dus in de volautomaat gaan gewoon weer hema bonen: eventueel bezoek die die koffie wil vindt dat vaak perfect....
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

3
Ook hier hebben we Hema bonen, de milde, in de Jura gebruikt. Ben ik mee gestopt omdat ze te vettig waren. Overgegaan op de Initio Mild van Fascino. Prima bonen en de gasten waren zeer tevreden.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

4
Dirk Jan schreef:Ook hier hebben we Hema bonen, de milde, in de Jura gebruikt. Ben ik mee gestopt omdat ze te vettig waren. Overgegaan op de Initio Mild van Fascino. Prima bonen en de gasten waren zeer tevreden.
Dat is inderdaad ook een goede tip! Die Initio ken ik nog van een aantal jaren terug. Ook prijsvriendelijk voor de volautomaat.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

5
Dirk Jan schreef: do 12 jun 2025, 21:54 Ook hier hebben we Hema bonen, de milde, in de Jura gebruikt. Ben ik mee gestopt omdat ze te vettig waren. Overgegaan op de Initio Mild van Fascino. Prima bonen en de gasten waren zeer tevreden.
Bedankt. Heb een zakje besteld👍