bobbee schreef:Hebben jullie nu niet zo iets van: wat oordeel ik snel terwijl ik het apparaat totaal niet ken? Ja beetje uiterlijk beoordelen maar verder kan ik er niks van zeggen?
Heeft ook vrij weinig nut om het uiterlijkte beoordelen, zegt niks.
Ik zie zelf totaal andere maler dan een sculptor. Vierkant, kleiner, ander materiaal gebruikt dan plastic, plasma in chute, rpm op andere plek, draait even achteruit bij einde malen. Compleet andere opbouw van de maalkamer die wel makkelijk te demonteren is. Motor klinkt stiller, andere schijven... Enzovoort. Dan lijkt een Philos ook op een Sculptor!
Hoe kan het dat ik wat anders zie dan de sculptor?
Wil niks verdedigen voor dit ding maar ik wacht het af, zou best wat leuks kunnen zijn in mijn optiek. Verder lijken alle espressomachines en koffiemalers al lang opelkaar met een hopper en uitloopje door de form factor maar daar kun je zo'n apparaat niet op beoordelen qua prestaties. Afwachten.
Ik oordeelde alleen over het uiterlijk, niet over de molen als geheel. Oordelen over het uiterlijk heeft nut als je iets van het uiterlijk wil vinden, wat het geval was.
En ja, de Philos vind ik ook op de Sculptor lijken qua uiterlijk.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper