Nieuwe Machine (Spannend!), Nieuwe voorstel ronde

1
Gegroet allen,

Ik ben absoluut geen nieuweling meer in de koffie en op dit forum, (lid sinds 12 sep 2021 alweer) , maar
bij gebrek aan een beter gevonden onderwerp (Bobbee, als deze verkeerd staat, mag tie uiteraard verplaatst worden ;) )
leek het mij wel leuk om me eens opnieuw voor te stellen met de huidige set-up en dergelijke. Ik heb mijn oude voorstel ronde
nog eens terug gelezen en dat kan ff anders, haha.

Dus....

Mijn naam is Mark, 39 jaar jong, een ras-echte metalhead en vanuit het mooie Hellevoetsluis, een echte liefhebber van koffie!
Waar ik vroeger al eigenlijk royaal meer koffie dronk dan wat "goed" voor je is, ging dit vooral om de ouderwetse Douwe Egberts filter koffie.
Daarna kwam de revolutie genaamd Senseo, wat ik al snel verwierp tot neppe koffie. Nog een tijdje Dolce Gusto geprobeerd, maar dat was hem ook niet.
De goede oude filter - pot en de "fornuis-koffie" (toen nog niet wetende dat dit het mokapotje was) bevielen mij veel en veel meer.

Toch, in de huidige drukke maatschappij, heb ik me tijdenlang met de Dolce Gusto beholpen en matige koffie
geaccepteerd, tot ik het tijd vond (en de ruimte had) om de "koffie-speciaalzaak" koffie in huis proberen te halen.
Waar ik me nog kan herinneren dat dit bij heel veel mensen in de Covid-periode begonnen is (Ja, in principe bij mij dus ook)
merkte ik met de nodige filmpjes en verhaaltjes al snel: Dit vinnik echt leuk en dit precizie "geneuzel" past bij mij als techneut!
Dit zou wel eens een actieve hobby kunnen gaan worden.

Fast forward: Ik kocht een Sage Barista Touch (ruim 3,5 jaar geleden) en allerlei losse koffie - zet apparaatjes en ging aan de slag. Dit ging letterlijk van Gootsteen / slotenbakkies naar langzaam
maar zeker steeds betere koffie, waarbij de eerste grote update een losse bonenmaler was van niveau (Eureka Mignon Oro - Single Dose).

Inmiddels hebben we een Aeropress, Mokapot, French Press, Chemex, en een Nespresso, buiten de half automaat.

Voor de oude rotten die mij inmiddels kennen tot slot- de Half automaat in beeld (ja, genoeg droge tekst, nou het leukste deel :twisted: ) :
Laatst gewijzigd door Warheart op za 05 jul 2025, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *
Bijlagen
Pompiedom, herken je hem al? Pompiedom, herken je hem al?
Uiteraard bleef er ook een nieuw kopje hangen vlak voor de machine binnen kwam Uiteraard bleef er ook een nieuw kopje hangen vlak voor de machine binnen kwam
Taadaa! Daar istie dan! De Lelit Bianca V3, in een speciale uitvoering (wit) met een Zebrano-Wood hout afwerking. Taadaa! Daar istie dan! De Lelit Bianca V3, in een speciale uitvoering (wit) met een Zebrano-Wood hout afwerking.
Mijn eerste cappuccino ging gelijk aardig goed. wat een beest van een machine. Mijn eerste cappuccino ging gelijk aardig goed. wat een beest van een machine.
Ik heb inmiddels de nodige jaloerse reacties uit mijn directe omgeving mogen ontvangen, haha. En in all honesty: Ik ben serieus trots op hoe het allemaal uitgepakt heeft. Een upgrade waar ik al lange tijd  in mijn hoofd mee bezig was. &quot; Luv it when a plan comes together!&quot;<br /><br />Cheers to all! Ik heb inmiddels de nodige jaloerse reacties uit mijn directe omgeving mogen ontvangen, haha. En in all honesty: Ik ben serieus trots op hoe het allemaal uitgepakt heeft. Een upgrade waar ik al lange tijd in mijn hoofd mee bezig was. " Luv it when a plan comes together!"

Cheers to all!

Re: Nieuwe Machine (Spannend!), Nieuwe voorstel ronde

4
Warheart schreef: vr 04 jul 2025, 13:40 Gegroet allen,

Ik ben absoluut geen nieuweling meer in de koffie en op dit forum, (lid sinds 12 sep 2021 alweer) , maar
bij gebrek aan een beter gevonden onderwerp (Bobbee, als deze verkeerd staat, mag tie uiteraard verplaatst worden ;) )
leek het mij wel leuk om me eens opnieuw voor te stellen met de huidige set-up en dergelijke. Ik heb mijn oude voorstel ronde
nog eens terug gelezen en dat kan ff anders, haha.

Dus....

Mijn naam is Mark, 39 jaar jong, een ras-echte metalhead en vanuit het mooie Hellevoetsluis, een echte liefhebber van koffie!
Waar ik vroeger al eigenlijk royaal meer koffie dronk dan wat "goed" voor je is, ging dit vooral om de ouderwetse Douwe Egberts filter koffie.
Daarna kwam de revolutie genaamd Senseo, wat ik al snel verwierp tot neppe koffie. Nog een tijdje Dolce Gusto geprobeerd, maar dat was hem ook niet.
De goede oude filter - pot en de "fornuis-koffie" (toen nog niet wetende dat dit het mokapotje was) bevielen mij veel en veel meer.

Toch, in de huidige drukke maatschappij, heb ik me tijdenlang met de Dolce Gusto beholpen en matige koffie
geaccepteerd, tot ik het tijd vond (en de ruimte had) om de "koffie-speciaalzaak" koffie in huis proberen te halen.
Waar ik me nog kan herinneren dat dit bij heel veel mensen in de Covid-periode begonnen is (Ja, in principe bij mij dus ook)
merkte ik met de nodige filmpjes en verhaaltjes al snel: Dit vinnik echt leuk en dit precizie "geneuzel" past bij mij als techneut!
Dit zou wel eens een actieve hobby kunnen gaan worden.

Fast forward: Ik kocht een Sage Barista Touch (ruim 3,5 jaar geleden) en allerlei losse koffie - zet apparaatjes en ging aan de slag. Dit ging letterlijk van Gootsteen / slotenbakkies naar langzaam
maar zeker steeds betere koffie, waarbij de eerste grote update een losse bonenmaler was van niveau (Eureka Mignon Oro - Single Dose).

Inmiddels hebben we een Aeropress, Mokapot, French Press, Chemex, en een Nespresso, buiten de half automaat.

Voor de oude rotten die mij inmiddels kennen tot slot- de Half automaat in beeld (ja, genoeg droge tekst, nou het leukste deel :twisted: ) :
Hi Mark. Wow, dat zie er echt vet uit, en al helemaal in deze uitvoering. En rijk uitgerust die machine. Gefeliciteerd en heel veel koffieplezier en mee. Ik ben zelf nog maar een paar maanden op dit forum. Me zeer recentelijk voorgesteld en mijn set up laten zien. Bezzera Unica PID en Eureka Mignon Specialta maler. Leuk te lezen welke soort koffiezetmethodes je zoal al verkend hebt. Ik zelf ben al ruim 20 jaar van de vers gemalen bonen. Tot een paar maanden terug met gebruik van volautomaten. Achtereenvolgens een paar De Longhi's en de afgelopen 6 jaar een Jura E6. Zeker van die laatste prima koffie. Maar ook bij mij een steeds verder toenemende drang om meer zelf te kunnen doen en uitproberen. Dus paar maanden terug dus de overstap naar een halfautomaat. Groet, ron

Re: Nieuwe Machine (Spannend!), Nieuwe voorstel ronde

9
Pti schreef: za 05 jul 2025, 11:13 De upgrade naar Zebrano hout staat haar serieus goed. Wat ook gezegd mag worden is dat je het, ik denk met dank aan de betere koffiemolen, toch serieus lang vol hebt gehouden met de sage. Maar nu is het tijd voor het volgende hoofdstuk!
:D
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *