Koffie camping / thuis

1
Goededag,

Ik heb diverse koffie machines
Siemens volautomaat, Mokkamaster, gaggia clasic, nanopress, aeropress en een dolce

De Siemens staat nu in de keuken , deze heeft de gaggia samen met de sage grinder vervangen ivm ruimte.

Ik mis de filter koffie smaak dus pak ik regelmatig de aeropress met me timemore handmaler en geniet dan even lekker.

Nu de vakantie komt en we gaan weer met de tent weg kwam de vraag wat neem ik mee.

Ik wou de aeropress met handmaler mee nemen.

Nu dacht ik , ik koop een caraf zodat ik 2 bakjes kan maken (james hoffman).

En dan begint het , welke caraf past mooi onder de aeropress en kan wat druk hebben.
Nu zag ik die van aeropress zelf, deze is van plastic en dus mooi voor de vakantie.

Alleen zou hier ook een clever dripper op kunnen ? Omdat ik dit misschien een betere oplossing vind voor 2 kopjes koffie op de camping en misschien ook wel voor savond thuis ipv de siemens.

Mijn vraag is dus eigenlijk wat is een fijne passende caraf voor aeropress en clever dripper .
En hebben jullie misschien nog een simpele weegschaal aanbeveling.
Laatst gewijzigd door m1k4 op za 05 jul 2025, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Koffie camping / thuis

2
Op vakantie kies ik altijd gewoon voor een RVS melkkannetje ivm breken. Glas heb ik voor thuis en plastic liever zo min mogelijk met hete dranken. Dus daarom zo'n melkkannetje die ik toch al in huis heb.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3
Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik snap het plastic probleem met hete dranken maar ik neem aan als ik hem van aeropress zelf koop dit hetzelfde plastic is als de aeropress.

Maar heb je misshien een leuke tip voor een glazen caraf waar een aeropress en een cleverdripper op kunnen ?

Ik ben bang met duwen op de glazen caraf als ik de aeropress er opzet.
Laatst gewijzigd door m1k4 op za 05 jul 2025, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

5

[quote="m1k4"

Maar heb je misshien een leuke tip voor een glazen caraf waar een aeropress en een cleverdrip op kunnen ?

Ik ben bang met duwen op de glazen caraf als ik de aeropress er opzet.[/quote]

De tip van Bobbee was dus het metalen melkkannetje dat je vaak toch al in huis hebt :-)
Laatst gewijzigd door Leinad op za 05 jul 2025, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta