Hallo,
Laat ik mij eerst even voorstellen.
Ben Melvin,woonachtig in Almere en in het bezit van een Jura s90.
En dat is dit model:
http://www.physik.uni-kl.de/aeschlimann ... w=00000029" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze van mensen gekregen omdat hij lekt en hun niet de moeite er in willen steken om het te maken.
Volgens mij is het een kleinigheid dus ik heb hem met liefde mee genomen.
Het probleem is dat hij lekt bij het uitloopstuk.
Ipv dat de koffie netjes uit de 2 pijpjes stroomt komt het ook uit de naden van het blok zetten.
En met dat blok bedoel ik dat blok gedeelte wat je op en neer kan schuiven en waar de pijpjes in zitten waar de koffie uit komt.
Nu wil ik dit blok open maken om te zien wat er fout gaat.
Alleen hoe krijg ik dit open.
Ik heb het idee dat de 2 helften op elkaar geklikt zitten maar ik durf niet harder te wrikken bang dat ik het plastic breek.
Iemand die weet wat het kan zijn en hoe ik dit blok open krijg??
Mvg. Melly
Re: Jura s90 hoe krijg ik het uitloopstuk open?
2Even googlen.
http://www.juraprofi.de/Service-Anleitu ... 2b7023e917" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juraprofi.de/Service-Anleitu ... 2b7023e917" onclick="window.open(this.href);return false;
3Bedankt voor deze link.
Hij is echt heel duidelijk en overzichtelijk.
Alleen ook hier nergens te vinden hoe dat middenblok open gaat.
Maar zondag is het dan toch eindelijk gelukt.
Na heel veel zoeken op sites en rondvragen zonder succes is mijn vriendin in actie gekomen met de botte bijl.
Of eigenlijk bot mes,ze is gaan wrikken en pielen totdat met een klik het middenblok in twee delen sprong.
Het was idd een kliksysteem
Alleen wat ik verwachte aan te treffen bleek niet te kloppen.
Ipv van slangen of leidingen loopt er 1 slangetje voor warm water daar door heen en verder is het een holle lege bak.
De koffie wordt gewoon in dat bakje gestort waarna het door 2 openingen onderin (die aan de buitenkant lijken op pijpjes) naar buiten loopt.
En wat bleek nu...op de bodem van het bakje lag een hele dikke koffiedrab waardoor de kofiie bijna niet weg kon lopen en het bakje te vol kwam waardoor het via de naden z'n weg zocht.
Even schoonmaken en voila....hij doet het
Wat ik overigens wel heel vreemd vind is dat deze machine altijd door Jura onderhouden is en ze dit dus blijkbaar nooit schoon gemaakt hebben.
Ook raar dat deze mensen als advies kregen maar een ander apparaat te kopen terwijl het niet meer dan 15 min werk was om het schoon te maken.
Anyway,ik ben helemaal happy.
Ben alleen nog niet echt over de smaak tevreden.
Ik mis die hele volle koffie smaak die ik wel proef als ik koffie bestel op een goed teras.
Maar dit kan ook aan de bonen liggen.
Gr. Melly
Hij is echt heel duidelijk en overzichtelijk.
Alleen ook hier nergens te vinden hoe dat middenblok open gaat.
Maar zondag is het dan toch eindelijk gelukt.
Na heel veel zoeken op sites en rondvragen zonder succes is mijn vriendin in actie gekomen met de botte bijl.
Of eigenlijk bot mes,ze is gaan wrikken en pielen totdat met een klik het middenblok in twee delen sprong.
Het was idd een kliksysteem
Alleen wat ik verwachte aan te treffen bleek niet te kloppen.
Ipv van slangen of leidingen loopt er 1 slangetje voor warm water daar door heen en verder is het een holle lege bak.
De koffie wordt gewoon in dat bakje gestort waarna het door 2 openingen onderin (die aan de buitenkant lijken op pijpjes) naar buiten loopt.
En wat bleek nu...op de bodem van het bakje lag een hele dikke koffiedrab waardoor de kofiie bijna niet weg kon lopen en het bakje te vol kwam waardoor het via de naden z'n weg zocht.
Even schoonmaken en voila....hij doet het
Wat ik overigens wel heel vreemd vind is dat deze machine altijd door Jura onderhouden is en ze dit dus blijkbaar nooit schoon gemaakt hebben.
Ook raar dat deze mensen als advies kregen maar een ander apparaat te kopen terwijl het niet meer dan 15 min werk was om het schoon te maken.
Anyway,ik ben helemaal happy.
Ben alleen nog niet echt over de smaak tevreden.
Ik mis die hele volle koffie smaak die ik wel proef als ik koffie bestel op een goed teras.
Maar dit kan ook aan de bonen liggen.
Gr. Melly
5Nu was ik gisteren in de Mediamarkt en daar was een demo van een vol automaat (merk ff vergeten)
Heel verhaal te horen gekregen en ook gelijk een bakje verse koffie geprobeerd.
Ook hier viel mij op dat de smaak echt beter was als de Senseo maar toch zeker niet die lekkere koffie smaak die ik verwachte.
Dus of er zijn geen bijzondere bonen gebruikt of een vol automaat haalt niet het niveau wat ik ervan verwacht.
Heb zelf bij een koffiehuis me laten adviseren en 2 zakjes met bonen mee genomen die ik eerdaags ga proberen.
Als ik nu nog niet vind wat ik zoek weet ik in iedergeval dat de bonen het niet kunnen zijn.
Gr. Melly.
Heel verhaal te horen gekregen en ook gelijk een bakje verse koffie geprobeerd.
Ook hier viel mij op dat de smaak echt beter was als de Senseo maar toch zeker niet die lekkere koffie smaak die ik verwachte.
Dus of er zijn geen bijzondere bonen gebruikt of een vol automaat haalt niet het niveau wat ik ervan verwacht.
Heb zelf bij een koffiehuis me laten adviseren en 2 zakjes met bonen mee genomen die ik eerdaags ga proberen.
Als ik nu nog niet vind wat ik zoek weet ik in iedergeval dat de bonen het niet kunnen zijn.
Gr. Melly.
6'een koffiehuis' heeft vaak ook geen echt lekkere verse bonen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
7Dat klinkt wel heel gruwelijk!De koffie wordt gewoon in dat bakje gestort waarna het door 2 openingen onderin (die aan de buitenkant lijken op pijpjes) naar buiten loopt.
Ik vrees verder ook dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Ik denk dat als je dezelfde smaak wil als in koffiehuizen (die ikzelf overigens meestal errug matig vind), dat je dan ook dezelfde kwaliteit apparatuur en bonen moet hebben, en weten wat je er mee moet doen. Nu heb ik ook niet zo'n hoge pet op van de bonen in de meeste koffiezaken.
Maar mocht je nu een echt goed koffiehuis bezoeken, met navenante smaak van de koffie, dan kan je in elk geval vergeten dat je met je huidige apparatuur en bonen in de buurt komt.
Dus:
... zou best eens kunnen kloppen, en waarschijnlijk gaat het om allebei.Dus of er zijn geen bijzondere bonen gebruikt of een vol automaat haalt niet het niveau wat ik ervan verwacht.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Wat bedoel je met dat je af vraagt of dit klopt?
Ik denk idd dat wat ik had verwacht uit de automaat te krijgen niet realistisch is.
Nu heb ik nog een laag bonen er in liggen wat uit de supermarkt komt maar daarna gaan er bonen in van het koffiehuis.
Mischien dat hiermee de smaak nog wat voller wordt.
Ik denk idd dat wat ik had verwacht uit de automaat te krijgen niet realistisch is.
Nu heb ik nog een laag bonen er in liggen wat uit de supermarkt komt maar daarna gaan er bonen in van het koffiehuis.
9Ik vroeg me af of het ooit wel de bedoeling is geweest dat de machine dit zo zou doen, het lijkt in de verste verte niet op hoe normaal espresso wordt gemaakt.Wat bedoel je met dat je af vraagt of dit klopt?
Bonen zijn het allerbelangrijkst voor je koffie. Die van het koffiehuis zijn waarschijnlijk beter dan uit de supermarkt, maar Ik zou nog verder gaan en ze via internet bestellen. Zorg ervoor dat je bonen niet ouder zijn dan twee weken na branding, dan begint het ergens op te lijken. Een maand oud, en het mooiste is verdwenen.Nu heb ik nog een laag bonen er in liggen wat uit de supermarkt komt maar daarna gaan er bonen in van het koffiehuis.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
10als je je uitloop van de x90 eraf wil halen mag je eerst de bovenkant eraf halen en vervolgens nog 1 schroef rechts voor (als je lekbak eruit is) dan kijk je tegen de achterkant aan en kan je alles los halen.
Als er in de uitloop troep zit gaat hij onregelmatig lopen links en rechts ongelijke koppen.
heeft niets met je koffie te maken.
Als er in de uitloop troep zit gaat hij onregelmatig lopen links en rechts ongelijke koppen.
heeft niets met je koffie te maken.