Prangende vraag over nieuwe Lelit MaraX: terugsturen of repareren?

1
Beste forumgenoten,

Na lang zoeken en twijfelen welke machine te kopen, heb ik de knoop doorgehakt toen ik een buitenkansje op mijn pad zag komen.

Ik heb namelijk via een retourkansje een nieuwe Lelit Marax voor 750 euro kunnen kopen. Er zouden wat krasjes op zitten, maar dat vind ik verder niet erg.

Alleen blijkt nu dat het onderste stuk bij de lekbak is verbogen (zie foto’s). Ik kan het apparaat terugsturen en mijn geld terugkrijgen, maar ik kan ook kijken of ik dit kan herstellen.

Ik heb hier al even met Han contact over gehad, en hij zegt dat hij het wel zou aandurven voor deze prijs, maar dat het verstandig is om het op dit forum aan alle experts voor te leggen, dus bij deze 😊.

Ik hoor graag jullie adviezen!
Ik woon in Utrecht, overigens.
Bijlagen

Re: Prangende vraag over nieuwe Lelit MaraX: terugsturen of repareren?

3
Lijkt me eenvoudig terug te buigen. Mijn schoonzoon nam eens een Rocket espressomachine mee naar Australië en bij aankomst bleek de beugel waar de lekbak op rust ook wat uit het lood. Zijn broer, nogal gespierd, keek ernaar, greep dat deel van het chassis stevig vast en met een korte ruk stond het weer recht.

Indien de machine lekkere koffie maakt zou ik me om die lekbak niet teveel zorgen maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
Dank voor jullie reacties.

Ik heb al met Lelit contact gehad. Dit is niet de lekbak zelf, maar hoort bij de behuizing. Het onderdeel zelf is wel te bestellen, maar dan moet je de hele machine uit elkaar halen.
Ik kan proberen het recht te buigen, maar durf niet zo goed. Hoe moet ik dat met beleid doen?
En wat als ik het nu verder kapot maak, krijg ik dan mijn geld nog wel terug..?

Van die dingen.

9
Bij twijfel niet oversteken!
Als je twijfelt om het zelf uit te voeren dan zou ik hem terugsturen, als je het blijft zien of merken nadat je hetzelf (niet netjes genoeg of deugdelijk genoeg) hebt gebogen, dan blijft het je opvallen en je blijft je er dan aan ergeren. Dan is het die 250 euro niet waard.
Succes met het nemen van een beslissing!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.