robinfcb schreef: di 02 sep 2025, 11:56
Hk87 schreef: zo 31 aug 2025, 21:29
Boozzz schreef: do 28 aug 2025, 19:21
Boozzz heeft een Lagom 01? (Mizen 102mm..)
Wat is je oordeel over de Kafatek SDRM?
Wat voor soort maler/maalschijven wil je naartoe als je die verkoopt?
Klopt, Mizen-blinds heeft hij.
Met mijn oordeel over de KafaTek ben ik misschien iets (te) snel geweest. De vergelijking met de Mizen heeft me geholpen beter te begrijpen hoe het werkelijk zit.
Wat ik had gehoopt, is dat ik er ‘gewone’ bonen in zou doen en dat er iets buitengewoon magisch zou gebeuren. Maar dat bestaat kennelijk (nog) niet. De koffiebonen worden er niet opeens veel beter van. Sterker nog: het smaakt vrijwel hetzelfde als een maler in de gemiddelde prijsklasse.
Dat was dan ook mijn teleurstelling. Het verschil begint pas wanneer je er echt exclusieve bonen mee maalt. Ja, dan kan het wel veel indrukwekkender zijn ben ik ook nog maar pas achtergekomen. En dat is ook precies hoe het zit met overige High end malers zoals option-o. Sterker nog het kan zelfs achteruitgang betekenen in smaak want bij de Mizen schijven vond ik de bonen van Giraffe echt niet meer lekker.
Dus ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee wil. Ik ben eigenlijk niet iemand die exclusief light roast drinkt, en dan is het eigenlijk een beetje overkill om zo’n maler te behouden.