Re: Joy Resolve mokapot problemen.

11
Warheart schreef:
Leinad schreef: za 06 sep 2025, 21:32 Ventieltje staat mogelijk open? Dat 'ie vast zit?
Is er een manier om dit te testen / zien om dit uit te sluiten?
Ik ken jouw mokapot niet, maar bij een reguliere Bialetti kun je dat pieletje indrukken, hij moet soepel kunnen bewegen want het moet opengaan bij teveel druk. Misschien staat 'ie bij jou open?
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

12
Leinad schreef: za 06 sep 2025, 23:28
Warheart schreef:
Leinad schreef: za 06 sep 2025, 21:32 Ventieltje staat mogelijk open? Dat 'ie vast zit?
Is er een manier om dit te testen / zien om dit uit te sluiten?
Ik ken jouw mokapot niet, maar bij een reguliere Bialetti kun je dat pieletje indrukken, hij moet soepel kunnen bewegen want het moet opengaan bij teveel druk. Misschien staat 'ie bij jou open?

@iedereen, zowiezo bedankt voor jullie input!

@ Leinad, als ik met een heel dun gebogen pennetje aan de achterkant druk, dan komt er een klein staafje naar voren, die springt automatisch terug naar achteren als ik stop met drukken. Is dst hetgeen jij bedoelt?
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *
Bijlagen
Dit palletje, beetje slecht zichtbaar in het midden, komt dan naar voren Dit palletje, beetje slecht zichtbaar in het midden, komt dan naar voren
Druk hier aan de binnenkant Druk hier aan de binnenkant

13
Ik heb al mijn Bialetti's gecontroleerd, maar de ventielen zijn echt anders dan bij jouw merk mokapot. Zie foto, bij Bialetti is het een "pieletje" die je uit kan trekken. Hij is altijd gesloten maarals de druk teveel is wordt het pinnetje er uit gedrukt. Dat kan ik testen doordat ik het pinnetje kan bewegen. Als dat pinnetje vast zit weet ik dat het ventiel niet goed is.
Afbeelding
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

14
Leinad schreef: di 09 sep 2025, 13:46 Ik heb al mijn Bialetti's gecontroleerd, maar de ventielen zijn echt anders dan bij jouw merk mokapot. Zie foto, bij Bialetti is het een "pieletje" die je uit kan trekken. Hij is altijd gesloten maarals de druk teveel is wordt het pinnetje er uit gedrukt. Dat kan ik testen doordat ik het pinnetje kan bewegen. Als dat pinnetje vast zit weet ik dat het ventiel niet goed is.
Afbeelding
Ah, dat ziet er wel serieus anders (en degelijker !) uit dan bij dat ding dat ik hier heb.

Ip ga binnenkort nog 1 poging wagen om er wat mee te maken en anders wordt het helaas een kliko verhaal.

Aan de andere kant komt er dan wel weer wat plek vrij voor iets anders, haha.

Toch super bedankt voor de input! Ik heb er weer wat van geleerd 8-)
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *