Welkom. Als je even een eigen voorstel topic maakt en dit bericht daarheen kopieert dan staat jouw bericht niet in die van een ander lid en kunnen we je allemaal welkom heten. Ik zal dit bericht dan verwijderen hier. Dank!Oscar13021974 schreef:Dag Allen
Sinds vandaag lid nadat ik door Joost van Espressowinkel werd geattendeerd op deze site.
Al 20+ jaar een liefhebber van echt goede koffie.
Toen ik op mezelf ging wonen maalde ik mijn bonen met een handmaler, maar ik wilde anders. Dus zonder enige kennis een Kitchen Aid espressomachine gekocht omdat ik hem er toen mooi vond uitzien.
Echter er een fatsoenlijke kop koffie mee zetten lukte me soms (meer geluk dan wijsheid).. Na een koffie workshop te hebben gevolgd kwam ik er ook achter hoe beperkt mijn Kitchen Aid was.
Inmiddels een vriend van mij ook enthousiast gemaakt voor koffie en hij ging in de koffiebranche werken. Via hem kreeg ik een gereviseerde machine aangesloten op de waterleiding met complete waterfilter die hij onderhield.
Toen heb ik pas geleerd hoe een goede kop koffie te zetten.
In de tussentijd mijn vrouw leren kennen en bij haar thuis kon mijn machine niet staan. Duis die vriend zorgde voor een compacter model met een waterreservaat.
Helaas waren de reparatiekosten op een gegeven moment niet meer in verhouding waardoor we afscheid van de machine hebben moeten nemen. Die vriend was namelijk verhuisd naar het buitenland en dus niet meer instaat om mijn machine te onderhouden.
Vervolgens een aantal jaren een Nespresso gehad, maar het koffie virus bleef sluimeren. Mijn vrouw overtuigd toch weer een goede machine aan te schaffen en nu een ECM synchronika colorline in het zwart met een zwarte Eureka mignon XL bonenmaler.
Ik ben er inmiddels achter dat een single dose maler meer bij mij past, dus ga binnenkort mijn Eureka mignon XL bonenmaler verkopen.
Nog steeds dagelijks aan het leren en hoop hier de nodige tips en trucs te kunnen krijgen.
Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”