Re: Oh ja....

11
Yep, 't ziet er weer goed uit!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Vanmiddag maar weer eens aan het vergelijken geweest.En de PV verslaat de Quick iedere keer weer.
Puur op smaak.
Gekke is dat de doorstroom van de koffie lang niet zo regelmatig is als bij de pompmachine.Eerst een paar druppels.Daarna een aarzelend straaltje .Dan weer de hendel omlaag voor een tweede pull.Matige cremalaag.Iets meer dan 3mm of zo.Maar die smaak .Gewoon super.

13
Ja, ik heb ook altijd minder crèma op mijn Gaggia, en technisch gezien zou het allemaal een horror zijn als je het vergelijkt met een pompmachine. Maar inderdaad is de smaak -als je het goed doet- erg lekker. Ik zou met mijn machines/routine niet willen zeggen beter, maar ook niet minder (meestal).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
Die -simpele- hendelmachines doen ongeveer alles wat de Espresso God verboden heeft, en toch komt er iets unieks en lekkers uit (is dat niet vaak zo, bij dingen die verboden worden?? :? :oops: ). Maar ik vind het ook wel weer opvallend dat die onderhand ijzig stabiele pompmachines nu worden uitgerust met "pressure-profiling", om het gedrag van een hendelmachine na te apen. Het levert blijkbaar toch iets goeds op, al die afwijkingen van de regel.