Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

242
Ik heb ook een heel klein stapje gezet met de thuis setup. Wij zijn recent verhuisd en hebben in de tussentijd een paar maandjes in een vakantiehuisje gewoond zodat onze dochter het schooljaar op haar nieuwe school kon starten. Gebrek aan PC, espresso en tijd in het algemeen verklaren ook gelijk mijn recente afwezigheid alhier....

Onze vorige woning heb ik vanaf de nieuwe fundering gerenoveerd en eigenlijk stonden het gigantische gasfornuis en de koffiebar daar vanaf het begin centraal in de woning. Een behoorlijk contrast met onze nieuwe woning en de vooral piepkleine keuken. De Speedster logeert dus al een tijdje op het Hoofdkwartier in Amstelveen en thuis deden we vooral aeropress en pour over. Maar het gebrek aan espresso ging toch wel een beetje jeuken, zeker nu slow-coffee zonder Quooker toch ook al snel een beetje een gedoe is.

Ik drink vooral espresso en mijn partner americano's met een scheutje (koffie)melk dus stoom hebben we niet nodig en de machine moet vooral zo klein mogelijk. De Lelit Anna viel af vanwege de 57mm groep (echt zonde!) de Elisabeth was eigenlijk al te groot en de Mara X een beetje overkill voor zwarte koffiedrinkers. Dus het is een Lelit Victoria geworden:
*aanklikken om nekklachten te voorkomen*