Re: Wat drink je nu?

5351

gilleko B. schreef:Wat later dan verwacht oiv van HK 87een smaakvergelijk van 2 soorten bonen tuseen 2 molens, Eureka Olympus met 75 mm titanium vergulde platte schijven, en de conische Etzmax Medium GBW.

Wel een karwei, molens afstellen, single dosend afwegen, puckprep doe ik standaard altijd hetzelfde, 8 espresso's maken, tegelijkertijd multi-taskend zo ongeïrriteerd mogelijk roepend "Straks" nav een roep vanuit de huiskamer (wat tegenwoordig Living genoemd moet worden) mag ik een cappucinno? Maar bleef chronisch vrolijk en het is mij gelukt.

De bonen was 2x500 gram een krijgertje vanwege hulp in de tuin van de gever.

Tegelijkertijd de temperatuur van de machine naar 93°C gezet. De bonen heb nl. ik al ervaren als laagzurig.

Moest bij iedere slok intens nadenken maar bij de Olympus proefde ik meer een wijnballetjes zuurtje dan bij de Etzmax. De laatste molen vertoonde ook een zuurtje maar , hoe zal ik het noemen, wat meer fluweel vergevingsgezind.

Beide toch wel erg aangenaam smakend. Scheelde niet echt een slok op een borrel, maar verschil was aanwezig. Volgende keer hulptroepen inschakelen en dan blindproeven.

De 26 seconden was uit de Etzmax, de 24 seconden uit de Olympus.
Afbeelding
Wat is nou precies het idee hierachter, de opzet van dit avontuur? Jullie hebben iets opgezet samen begrijp ik om het verschil in malers op smaak te duiden?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!