Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1983
gilleko B. schreef:Dank, ja volgende week even aanklooien met watertemperatuur en malingsgraad. Grappig basis apparaatje waarbij een geringe mate van druk uitgeoefend kan worden. Op vakantie wel een uitkomst

Afbeelding
Het is eigenijk stukken meer dan een basisapparaatje.
Afbeelding
Ding is ontzettend veelzijdig en heel goed te sturen op smaak.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1984
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Dank, ja volgende week even aanklooien met watertemperatuur en malingsgraad. Grappig basis apparaatje waarbij een geringe mate van druk uitgeoefend kan worden. Op vakantie wel een uitkomst

Afbeelding
Het is eigenijk stukken meer dan een basisapparaatje.
Afbeelding
Ding is ontzettend veelzijdig en heel goed te sturen op smaak.
Dat is goed om te horen. Het ziet er zo simpel uit. Ik ben benieuwd!!!

Afbeelding

1985
Leuk inderdaad, en die variant kende ik nog niet. Ik heb de kleinere Aeropress Go, maar deze Go Plus lijkt eigenlijk handiger.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

1986
MichaelGaggia schreef: di 23 dec 2025, 19:39
manduca schreef:Vanmorgen eerste bakkie mee gezet. Moet de juiste setting nog even zoeken.
Maar ben er blij mee. Super kleine footprint (vergeleken met de HG-1), en echt super stil. Het is alsof hij de boontjes liefelijk zachtjes klein masseert.
Als ik wat meer tijd heb de maler maar wat meer aan de tand voelen.
En foto’s natuurlijk erbij
Afbeelding
Bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit: 2e zou een filmpje moeten zijn. Hier de directe link: https://imgur.com/QB6aH7R
Laatst gewijzigd door manduca op zo 28 dec 2025, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

1987
manduca schreef:
MichaelGaggia schreef: di 23 dec 2025, 19:39
manduca schreef:Vanmorgen eerste bakkie mee gezet. Moet de juiste setting nog even zoeken.
Maar ben er blij mee. Super kleine footprint (vergeleken met de HG-1), en echt super stil. Het is alsof hij de boontjes liefelijk zachtjes klein masseert.
Als ik wat meer tijd heb de maler maar wat meer aan de tand voelen.
En foto’s natuurlijk erbij
Afbeelding
Bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit: 2e zou een filmpje moeten zijn. Hier de directe link: https://i.imgur.com/QB6aH7Rh.mp4
Afbeelding
dat ziet eruit als een heerlijk romig bakkie. En die machine blijft wat mij betreft een absolute beauty

1988
Ja, heb de commandante gedemonteerd, schoon gemaakt, gemonteerd en start Zero punt gezet, 20 kliks naar links, 18 gram koffie, 85°C water tot en met punt 3, geroerd, 1 minuut gewacht, koffiewater met beleid er doorheen gedrukt, zachte filterkoffie resultaat. Makkelijk schoon te maken, thermosbeker ook ideaal. Heb weer spicekix koffie besteld!