Ik ga daar ook zeker aan meedoen en meteen ook wat decaf meenemen.
Ik ben redelijk verslaafd geraakt aan 's avonds laat nog even een dikke cappuccino achterover te gooien. En ik merk dat decaf met melk verrassend goed werkt. Zelfs beter dan met gewone bonen.
Re: Wat drink je nu?
5412Malabar.Groene bonen.
Ondrinkbaar.Nare chemische bittere smaak.Weinig crema.
Verschillende manieren gebrand.Gemalen in K30 en Kony.Gemaakt met Export en Lambro.
Gewoon smerig.Ik drink al 25 jaar Malabar.Heb dit nog nooit meegemaakt.
Ondrinkbaar.Nare chemische bittere smaak.Weinig crema.
Verschillende manieren gebrand.Gemalen in K30 en Kony.Gemaakt met Export en Lambro.
Gewoon smerig.Ik drink al 25 jaar Malabar.Heb dit nog nooit meegemaakt.
5413
Gekregen met kerst in een soort kerstpakket.
Staat geen branddatum oid op maar verrassende lekkere koffie. Proeft naar een goede Italiaanse blend
Staat geen branddatum oid op maar verrassende lekkere koffie. Proeft naar een goede Italiaanse blend

Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -
5414Vanavond nog maar eens geprobeerd.Durdane schreef: do 18 dec 2025, 16:05 DAK Cream Donut, door de Df83 20gr in 50 gr uit in 28 sec
Branddatum 16 december dus ik ben een beetje vroeg
Zakje open en ik kan de geur wel beetje associëren met een donut, het blijft ook een beetje chemisch. Dat is eigenlijk met de smaak ook zo. Begint best lekker met een volvette smaak maar al heel snel en langdurig zoet/zuur fruit. Klein bittertje aan het eind
Ik vind het niet lekker
Als het kopje naast me staat op tafel, vraag ik me de hele tijd af waar het me nou aan doet denken qua geur. En dan bij het eerste slokje weet ik het; Schwarzwälder Kirschtorte !!
Ik denk het zure van de kersen, het bittertje de chocolade. Het is wat milder dan een paar weken geleden. Nog steeds mijn ding niet, maar ook niet vies.
ACS Vesuvius Evo Leva (DS) - G-iota Pro83VS SSP LS
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL
5415Dat is wel leuk, zo af en toe zo'n funky koffie. Die ik van DAK heb is ook zo "gek" maar ook wel erg lekker! Filterkoffie.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5416Niet om als een notoir querulant te gedragen, maar wat is funky aan een funky koffie? Ik ken wel Jamaica Funk van Tom Brown en Chaka Khan, maar die hebben het daar niet over.
AI-overzicht
"Funky" betekent
stijlvol en modern op een onconventionele, gewaagde en eigenzinnige manier, vaak met een link naar de funkmuziek, gekenmerkt door sterke ritmes en een "groovy" gevoel, maar het kan ook verwijzen naar iets dat 'apart', 'raar' of zelfs 'muf' ruikt (van het originele Engelse woord voor lichaamsgeur).
Betekenissen van "Funky"
Modieus & Stijlvol: Opvallend, onconventioneel en modieus tegelijk, het tegenovergestelde van beige of saai.
Muziekstijl: Lijkend op funkmuziek: dansbaar, ritmisch, met nadruk op baslijnen en ritme, los van de melodie (denk aan James Brown, Prince).
Apart & Uniek: Iets dat 'raar', 'apart' of 'anders dan anders' is, op een positieve manier gewaardeerd.
Geur: Soms nog gebruikt om een sterke, muf-zoete of ongewone geur aan te duiden, voortkomend uit de originele betekenis van 'funk' (lichaamsgeur).
Gevoel: "Ik voel me funky" kan 'ongemakkelijk' of 'onwennig' betekenen.
Voorbeelden
"Ze heeft echt funky kleren aan" (aparte, hippe kleding).
"Die club heeft een funky interieur" (onconventioneel, stijlvol).
"Een funky wijntje" (een bijzondere, aparte smaak).
Maar hoe smaakt dan niet hippe koffie?
Ik heb wederom mijn oor te luister gelegd bij een murmelende waterkraan, maar leverde geen vruchtbaar resultaat op.
️
AI-overzicht
"Funky" betekent
stijlvol en modern op een onconventionele, gewaagde en eigenzinnige manier, vaak met een link naar de funkmuziek, gekenmerkt door sterke ritmes en een "groovy" gevoel, maar het kan ook verwijzen naar iets dat 'apart', 'raar' of zelfs 'muf' ruikt (van het originele Engelse woord voor lichaamsgeur).
Betekenissen van "Funky"
Modieus & Stijlvol: Opvallend, onconventioneel en modieus tegelijk, het tegenovergestelde van beige of saai.
Muziekstijl: Lijkend op funkmuziek: dansbaar, ritmisch, met nadruk op baslijnen en ritme, los van de melodie (denk aan James Brown, Prince).
Apart & Uniek: Iets dat 'raar', 'apart' of 'anders dan anders' is, op een positieve manier gewaardeerd.
Geur: Soms nog gebruikt om een sterke, muf-zoete of ongewone geur aan te duiden, voortkomend uit de originele betekenis van 'funk' (lichaamsgeur).
Gevoel: "Ik voel me funky" kan 'ongemakkelijk' of 'onwennig' betekenen.
Voorbeelden
"Ze heeft echt funky kleren aan" (aparte, hippe kleding).
"Die club heeft een funky interieur" (onconventioneel, stijlvol).
"Een funky wijntje" (een bijzondere, aparte smaak).
Maar hoe smaakt dan niet hippe koffie?
Ik heb wederom mijn oor te luister gelegd bij een murmelende waterkraan, maar leverde geen vruchtbaar resultaat op.
️Re: Wat drink je nu?
5417Bedankt voor de AI uitleg over funk, maar niet gelezen.
Gaat om het gevoel wat je krijgt bij luisteren van funk. Dan weet je waar het over gaat als je dat ooit hebt gevoeld.
Beetje onvoorspelbaar gek gevoel maar wel lekker. Ants in your pants, zoals James Brown weleens zei.
Of koffie hip is of niet is door een smaak weet ik niks van.
Gaat om het gevoel wat je krijgt bij luisteren van funk. Dan weet je waar het over gaat als je dat ooit hebt gevoeld.
Beetje onvoorspelbaar gek gevoel maar wel lekker. Ants in your pants, zoals James Brown weleens zei. Of koffie hip is of niet is door een smaak weet ik niks van.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5418Dus een gevoel van een sexmachine in je mond, en say it loud it's black coffee andbobbee schreef:Bedankt voor de AI uitleg over funk, maar niet gelezen.
Gaat om het gevoel wat je krijgt bij luisteren van funk. Dan weet je waar het over gaat als je dat ooit hebt gevoeld.Beetje onvoorspelbaar gek gevoel maar wel lekker. Ants in your pants, zoals James Brown weleens zei.
I'm proud, make it funky en zo. Ik ga het ondergaan vanavond.

5419Ik had iets gezegd als,gilleko B. schreef: do 08 jan 2026, 15:50Dus een gevoel van een sexmachine in je mond, en say it loud it's black coffee andbobbee schreef:Bedankt voor de AI uitleg over funk, maar niet gelezen.
Gaat om het gevoel wat je krijgt bij luisteren van funk. Dan weet je waar het over gaat als je dat ooit hebt gevoeld.Beetje onvoorspelbaar gek gevoel maar wel lekker. Ants in your pants, zoals James Brown weleens zei.
I'm proud, make it funky en zo. Ik ga het ondergaan vanavond.
️
Is dit fermentatie... of is de oogst verkeerd gegaan? Eigenlijk misschien best lekker. Nog een slok dan maar om zeker te weten. Oeh, funky! Of ruik ik nou iemands voeten?!
Bah, wat drink ik in godsnaam?!!
Lelit Bianca V3 - KafaTek MC6
Pre-order Bookoo Motto Omni80
Pre-order Bookoo Motto Omni80
5420Ik schreef eerst toch echt;
"Die ik van DAK heb is ook zo "gek" maar ook wel erg lekker! Filterkoffie."
De vragen erna dwongen mij om een antwoord te beschrijven rondom het woordje funky ondanks dat AI er al aan te pas kwam om mee te schermen. Tsja, wat moet ik dan? Negeren? Ik heb toch mooi ff mijn best gedaan het te omschrijven. De interpretatie van" de ander " die daarop volgde heeft verder niets te maken met de gekke maar lekkere filterkoffie die ik hier heb. Ik proef geen James Brown oid en zou ook niet weten hoe dat smaakt, denk nu na al die jaren de dood naar schimmel en heel muf met veel aardse tonen, weinig funky.
Ik hoop dat ik niet teveel mensen een gevoel van onbehagen heb gegeven met het woordje funky.
https://youtu.be/SjFArE26JVA
https://youtu.be/cYVAz-D1XXQ
https://youtu.be/y56hfCI3pcA
https://youtu.be/3vBwRfQbXkg
"Die ik van DAK heb is ook zo "gek" maar ook wel erg lekker! Filterkoffie."
De vragen erna dwongen mij om een antwoord te beschrijven rondom het woordje funky ondanks dat AI er al aan te pas kwam om mee te schermen. Tsja, wat moet ik dan? Negeren? Ik heb toch mooi ff mijn best gedaan het te omschrijven. De interpretatie van" de ander " die daarop volgde heeft verder niets te maken met de gekke maar lekkere filterkoffie die ik hier heb. Ik proef geen James Brown oid en zou ook niet weten hoe dat smaakt, denk nu na al die jaren de dood naar schimmel en heel muf met veel aardse tonen, weinig funky.
Ik hoop dat ik niet teveel mensen een gevoel van onbehagen heb gegeven met het woordje funky.
https://youtu.be/SjFArE26JVA
https://youtu.be/cYVAz-D1XXQ
https://youtu.be/y56hfCI3pcA
https://youtu.be/3vBwRfQbXkg