Dag allen,
Na wat zoekwerk online tot een oplossing kwam ik op dit forum terecht. Dus ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen.
Ik heb sinds 2,5 jaar de solis grind and infuse compact. Nu zit ik met het probleem dat de druk opbouwt tot in het rode gedeelte van de meter. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dit heeft het apparaat met elk type filter die ik er in plaats, met of zonder koffie.
Nu bleek de insert van de standaard portafilter gebroken te zijn, dus binnen gedeelte met de 2 uitgangen.
Maar dat lijkt me niet het probleem. Moet wel vervangen worden dus.
Daarom nu mijn vraag, wat kan het probleem zijn dat de druk zo enorm op loopt?
En een tweede vraag, welke portafilter kan ik als alternatief aanschaffen? Alle aanbieders die ik kan vinden geven dit model niet weer in hun lijst.
Alvast bedankt voor de hulp!
Re: Solis Grind and infuse compact
2Loopt het water wel door als je geen portafilter in de machine steekt? Ik denk dat de twee meest voorkomende redenen zijn:
- koffie te fijn gemalen, wat overigens bij deze machines niet vaak voorkomt. Door snelle slijtage malen deze machines steeds iets minder fijn.
- kalkopbouw in de machine. Ontkalk je regelmatig? Ik deed dit vroeger eens in de 2 weken.
Voor onderdelen kun je ook zoeken op Sage of Breville. In veel markten gebruiken ze deze merknamen. In Duitsland hebben ze weer een andere merknaam. Ik denk bijvoorbeeld dat deze past.
https://www.amazon.nl/bodemloze-portafi ... 6AWPY4VGRJ
- koffie te fijn gemalen, wat overigens bij deze machines niet vaak voorkomt. Door snelle slijtage malen deze machines steeds iets minder fijn.
- kalkopbouw in de machine. Ontkalk je regelmatig? Ik deed dit vroeger eens in de 2 weken.
Voor onderdelen kun je ook zoeken op Sage of Breville. In veel markten gebruiken ze deze merknamen. In Duitsland hebben ze weer een andere merknaam. Ik denk bijvoorbeeld dat deze past.
https://www.amazon.nl/bodemloze-portafi ... 6AWPY4VGRJ
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
3Bedankt Erik!
Het water loopt niet uit de filter. Daarom heb ik een volledig ongebruikte filter geplaatst, maar daar stelt hetzelfde probleem.
Ik ontkalk regelmatig inderdaad.
Goede tip om op Breville te zoeken. Dat geeft wat meer opties inderdaad.
Het water loopt niet uit de filter. Daarom heb ik een volledig ongebruikte filter geplaatst, maar daar stelt hetzelfde probleem.
Ik ontkalk regelmatig inderdaad.
Goede tip om op Breville te zoeken. Dat geeft wat meer opties inderdaad.
4Direct achter de pomp zit een overdrukoverstort. Zwart dingetje met twee uitlopen. Sommige Solis/Breville/Gastroback! machines hebben ook nog een extra expansieventiel dat instelbaar is.
Je zou je vraag nog in het Duits kunnen stellen als Gastroback.
Ook zou je je vraag kunnen voorleggen bij Ilcafe in Hedel.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Je zou je vraag nog in het Duits kunnen stellen als Gastroback.
Ook zou je je vraag kunnen voorleggen bij Ilcafe in Hedel.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.