Re: Kaleido Sniper M6 Pro

13
Nieuwe batch gebrand en deze iets langer door laten ontwikkelen. Wederom een PNG van Hoofdkwartier.
Afbeelding
De dry end is waarschijnlijk niet helemaal accuraat aangezien ik wat kleurenblind ben en dus niet goed zie of alle bonen van groen naar geel zijn gegaan :?

M'n oren functioneren wel OK (mijn ouders zouden vroeger anders beweerd hebben) dus die 20% develoment zal aardig kloppen.
Afbeelding
Opmerkingen, adviezen, ik hoor ze graag!
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

14
Dry end: dit is inderdaad nogal willekeurig. Waar de ene nog tonen van groen ziet ziet de ander alleen maar bruin of andere kleurtinten. Je kunt er voor kiezen standaard een vaste temperatuur aan te houden voor Dry end. Frans hanteert op zijn FZ94 altijd 135 graden meen ik. Ik zit zelf altijd rond de 171-173 op de Aillio.

Dan valt me op dat je de airflow heel zacht hebt staan (zelfs uit tot 6 minuten?) en dat je die tijdens FC rap omhoog gooit. Als je meer ontwikkeling wilt kun je dat beter geleidelijk doen. Dus min of meer spiegelen aan de Heater: Heater omlaag dan Fan tikje omhoog.

Verder beschikt Artisan nog over allerlei handige ingebouwde snufjes om je overzichten compleet te maken. Zie hier bijvoorbeeld hoe Frans het heeft geconfigureerd:

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=11373
Canters Coffee

15
Klopt, ik wilde eens kijken wat het resultaat zou gaan zijn met een hele lage airflow. Aan het eind heb ik die omhoog gezet om de development fase te rekken tot ca. 20%.

Artisan heeft ongetwijfeld nog heel veel geheimen voor me. Eerst het branden maar eens een soort van 'onder de knie' proberen te krijgen en daarna ga ik me verder verdiepen in de software :)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6