30€ temu handmolen review

1
Van de week was ik een beetje aan het rondneuzen op Temu voor wat leuke dingetje en kwam bij toeval deze hand koffiemolen tegen voor 30€. Ik dacht voor 30€ kan je het altijd proberen of het wat is of niet en dan eventueel handig voor op vakantie naast de bialetti. Na een week lag ie dan op de deurmat nouja eigenlijk bij het afhaalpunt. Bij het openen van het doosje zit de molen mooi in het schuim en ziet er eigenlijk best premium uit.
Handvat is van mooi splintervrij hout en de molen zelf van stevig geanodiseerd aluminium. Met mijn technische achtergrond moet zo’n molen direct uit elkaar gesloopt worden om te kijken hoe het in wending opgebouwd is. De as die de hendel met de conische schijf verbindt zit mooi opgesloten in 3 kogellagers en loopt soepel en vertoont geen spelingen en kromheid.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
  • Bialetti

Re: 30€ temu handmolen review

2
Het maal gedeelte zelf bestaat uit een conische schijf van 29,5mm en is goed scherp. Dan begint het grote moment hoe gaat de molen presteren?
Ik heb portie afgewogen van 19gr en nu een hoop geduld en draaiwerk komt er een mooi pluizig koffiemaalsel uit dat geschikt lijkt voor espresso.
Laatst gewijzigd door Koffiedrap op di 16 dec 2025, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
  • Profitec Pro700
  • Bialetti

3
Hoe gaat het maalsel presteren in mijn espressomachine een Profitec Pro700?
Eigenlijk helemaal niet verkeerd, koffie loopt er mooi soepel uit zonder te gutsen, en ontwikkeld zich een mooie crema en de structuur lijkt mooi stroperig te zijn.
Vermoed zelfs als je de molen op stand 1 dat hij zo fijn maalt dat er geen water meer doorheen stroomt.
https://youtu.be/E44aN9Qy0u8?si=iKcEuV7qohS-GYTw En dan het allerbelangrijkste moment, hoe smaakt het?
Eigenlijk heel verrassend en zoals je van een conische molen mag verwachten. Donker; noten en chocola achtig, heel klassiek dus.

De puk ziet er ook heel mooi uit, zonder defecten. Wat mij betreft voor 30€ zeker een aanrader.
  • Profitec Pro700
  • Bialetti

4
Koffiedrap schreef: di 16 dec 2025, 14:38 Hoe gaat het maalsel presteren in mijn espressomachine een Profitec Pro700?
Eigenlijk helemaal niet verkeerd, koffie loopt er mooi soepel uit zonder te gutsen, en ontwikkeld zich een mooie crema en de structuur lijkt mooi stroperig te zijn.
Vermoed zelfs als je de molen op stand 1 dat hij zo fijn maalt dat er geen water meer doorheen stroomt.
https://youtu.be/E44aN9Qy0u8?si=iKcEuV7qohS-GYTw
IMG_4877.jpegIMG_4878.jpeg

En dan het allerbelangrijkste moment, hoe smaakt het?
Eigenlijk heel verrassend en zoals je van een conische molen mag verwachten. Donker; noten en chocola achtig, heel klassiek dus.

De puk ziet er ook heel mooi uit, zonder defecten.
IMG_4879.jpeg

Wat mij betreft voor 30€ zeker een aanrader.
Hallo Koffiedrap,

Heel leuk zo'n review, veel van bekende handmolens zullen denk ik in China gemaakt worden. Ik ben nog aan het twijfelen welke handmatige espresso machine ik aan ga schaffen, ik blijf nu een beetje hangen bij de ROK GC, dus ik ga voor die paar tientjes deze molen zeker uitproberen. Het doet me denken aan lang geleden toen ik nog op allerlei audio fora bivakkeerde. Je had destijds de Mark Levinson Red Rose versterker voor iets van $8.000,00 maar in China werd een Korsun gemaakt, twee druppels water, zelfs de opstelling van de componenten in de versterker, die had je dan voor $800,00. Prijs zegt dus niet alles. Bedankt voor dit interessante verslag.