5443
door Warheart
Nieuw jaar, nieuwe ronde en nieuwe kansen. Waar ik altijd zeer vertrouwd bij Hoofdkwartier bestel, nu toch ook even een paar andere branders testen.
De eerste is nu geweest, Sprout Coffee roasters. Hoorde erover via een vriend van me, en verrek, zie ik van een paar dagen terug ineens iemand anders hier op het forum ook posten over dit zaakje.
Geprobeerde smaken:
Mellow Fellow en Cheeky Choc Cherry.
Mellow Fellow doet zijn naam eer aan. Als espresso een zachte smaak, zoetig. Voor cappuccino is deze echter echt te soft en valt helemaal weg tegenover de melk - smaken. Zelfs wanneer ik richting Ristretto verhoudingen ga, valt deze in melk- dranken echt weg.
Cheeky Choc Cherry is daarentegen iets pittiger van smaak en ik proef de hinten die ze zelf benoemen ook goed terug. Ook in melk-dranken als cappuccino en Flat-White, mits stevig genoeg gezet (20 in, 38 uit) een lekkere smaak.
Wat voor mij persoonlijk tegenvalt is hoe licht deze koffie qua smaakprofiel is en het feit dat de bonen nagenoeg geen crema geven, wat ik ook probeer. Zelf hou ik juist wel van een lekker laagje zoet/bitter on top.
Daarnaast, weinig crema, is ook een hel om Latte Art een beetje leuk te maken haha.
Leuk om eens geprobeerd te hebben, maar kosten vs smaak is voor mij persoonlijk niet in balans bij Sprout.
Volgende om te proberen wordt er een die hier op het forum ook alom geprezen wordt: Little Roastery.
Cheers!
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)
* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *