Hoi allemaal!
Mijn Naam is Marvin, een 32-jarige kerel uit het gezellige Kerkrade.
In mijn day-to-day lifehou ik ervan om de balans te zoeken tussen actie en strategie: of dat nu op het voetbalveld is, bij het analyseren van de beurscijfers of tijdens een leuk potje Blackjack.
Gezelligheid staat bij mij voorop; ik ben dan ook vaak met mijn vrienden te vinden.
Meestal is dat onder het genot van een goede kop koffie of een goed glas whiskey.
Hoewel ik eigenlijk altijd al graag koffie dronk, ben ik er sinds anderhalf jaar pas écht diep in gedoken. Wat begon als een simpel bakkie, is uitgegroeid tot een ware passie (of zeg gerust: een gezonde verslaving). Ik zit inmiddels helemaal in de koffiegame en ben constant op zoek naar de perfecte boon en de beste extractie.
En aangezien ik altijd op zoek ben naar mensen die dit met mij delen ben ik hier terecht gekomen.
Bedankt en een fijne avond.
Re: Eventjes voorstellen: Marvin
2Welkom, en vertel!KoffieVanMarvin schreef: ma 16 feb 2026, 18:19 Ik zit inmiddels helemaal in de koffiegame en ben constant op zoek naar de perfecte boon en de beste extractie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Welkom Marvin,
Inderdaad, vertel, welke bonen heb je, hoe en met wat worden ze gemalen, wat zet je er mee en hoe? Met wat voor machine en wat zijn je teleurstelingen en goede scores? Wat wil je gaan veranderen en hoe?
Ik vraag maar wat.
Groet!
Inderdaad, vertel, welke bonen heb je, hoe en met wat worden ze gemalen, wat zet je er mee en hoe? Met wat voor machine en wat zijn je teleurstelingen en goede scores? Wat wil je gaan veranderen en hoe?
Ik vraag maar wat.
Groet!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
4Hallo lieve mensen,
Ik zelf heb tot 1 week geleden nog een Profitec Pro 500 gebruikt met een macap Leo molen.
Ik ben nou door een buitenkans aan een Linea Mini gekomen, maar zou nog niet weten welke molen hiervoor het beste is.
Qua bonen ben ik erg veel door aan het testen dus daar zit nog wel wat tijd aan verbonden haha!
Groetjes!
Ik zelf heb tot 1 week geleden nog een Profitec Pro 500 gebruikt met een macap Leo molen.
Ik ben nou door een buitenkans aan een Linea Mini gekomen, maar zou nog niet weten welke molen hiervoor het beste is.
Qua bonen ben ik erg veel door aan het testen dus daar zit nog wel wat tijd aan verbonden haha!
Groetjes!
5Hoi, welkom op het forum! Hier zit je idd goed als het om koffie gaat. 
Een maler bij een LM is niet zo moeilijk, gewoon een kwalitatief goede maler en dat kan een Eureka XL van 700 euro zijn of een Niche Zero, Lagom of een LWW van 3000 euro, wel liefst met een zo laag mogelijke retentie.
Er worden een hoop claims gemaakt die uiteraard ergens op berust zijn maar de koffieboon maakt nog altijd dat wat je proeft. Succes in ieder geval!

Een maler bij een LM is niet zo moeilijk, gewoon een kwalitatief goede maler en dat kan een Eureka XL van 700 euro zijn of een Niche Zero, Lagom of een LWW van 3000 euro, wel liefst met een zo laag mogelijke retentie.
Er worden een hoop claims gemaakt die uiteraard ergens op berust zijn maar de koffieboon maakt nog altijd dat wat je proeft. Succes in ieder geval!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!