Re: Wat drink je nu?

5481
Leuke foto, zo kende ik in het verleden die had een hele dure meridian CD speler. Zijn zoontje, denk destijds vergelijkbaar qua leeftijd met jouw dochter, zat heel stil voor die CD speler. Hii dacht, wat istie stil, dat istie nooit om deze tijd. Maar hii hoorde wel het laadje van zijn intens gekoesterde Meridian open en dicht gaan. Kijk papa, pinda's weg!

Pas maar op met die mooie maler

5482
bobbee schreef: di 03 mar 2026, 12:41 Maakt niet veel uit. Koffie is niet schadelijk of iets.
Nee, volgens mij is het vooral omdat kinderen koffie vaak nog niet lekker vinden en misschien om de slaap niet te verstoren. Dat moet je leren drinken. Mijn dochter vindt koffie (decaf) wel lekker, maar alleen nog als latte macchiato. Dat is in Italië dan ook kindercappuccino.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

5483
Ik heb weer eens gewinkeld bij littleroastery.nl . De laatste tijd veel lichte boontjes gedronken dus vond ik het hoogste tijd om ook weer eens voor iets donkers te gaan. De afwisseling en veelzijdigheid van koffie maakt het voor mij zo'n mega leuke hobby.
Vanochtend de eerste espresso gedronken. 18gr in 38 uit in 40 sec. Dacht dat het wat te lang zou zijn maar niks geen overdreven bitter. Heerlijk zacht. Verheug me nu al op de tweede straks 😀
Bijlagen

Wat drink je nu?

5484
jelveen schreef:Ik heb weer eens gewinkeld bij littleroastery.nl . De laatste tijd veel lichte boontjes gedronken dus vond ik het hoogste tijd om ook weer eens voor iets donkers te gaan. De afwisseling en veelzijdigheid van koffie maakt het voor mij zo'n mega leuke hobby.
Vanochtend de eerste espresso gedronken. 18gr in 38 uit in 40 sec. Dacht dat het wat te lang zou zijn maar niks geen overdreven bitter. Heerlijk zacht. Verheug me nu al op de tweede straks
Afbeelding
Brazil Dark zie ik. Lekker! Hier maken we er graag cappuccino mee!
Afbeelding
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

5485
omeCoffee schreef: za 07 mar 2026, 11:19
jelveen schreef:Ik heb weer eens gewinkeld bij littleroastery.nl . De laatste tijd veel lichte boontjes gedronken dus vond ik het hoogste tijd om ook weer eens voor iets donkers te gaan. De afwisseling en veelzijdigheid van koffie maakt het voor mij zo'n mega leuke hobby.
Vanochtend de eerste espresso gedronken. 18gr in 38 uit in 40 sec. Dacht dat het wat te lang zou zijn maar niks geen overdreven bitter. Heerlijk zacht. Verheug me nu al op de tweede straks
Afbeelding
Brazil Dark zie ik. Lekker! Hier maken we er graag cappuccino mee!
Afbeelding
Dat gaat ik zeker ook nog doen! Daar leent hij zich uitstekend voor denk ik

5488
Wat vinden jullie van bonen van zoals Lavazza, Diemme oro, Lucaffe , Illy etc ?
Vers gebrande koffiebonen (liefst local) is tegenwoordig de norm.
Maar deze merken zijn vaak bekende Italiaanse namen die zich al jaren bewezen hebben.
Tich hoor ik de doorgewinterde koffie expert er nooit (iets positiefs, of zelf niet negatiefs) over roepen.

9/10 keer staat er geen branddatum op, ik denk dat dat al een geldige reden is.
Verder denk ik dat er best goede bonen branders tussen zitten, Lucaffe vond ik best lekker.
Haalde ik regelmatig voor mijn volautomaat vroeger.

Ik zag deze filmpje voorbij komen, vandaar dat ik werd getriggerd :)

https://www.youtube.com/shorts/30OuHBuNuEw