Jura, Melitta of De'Longhi?

1
Na ruim 8 jaar heeft mijn Nespresso cupjes apparaat het zo goed als begeven. En laat ik nu net klaar zijn met cupjes. Ik ga overstappen op een bonen machine! Maar ik zie door de bonen het bos niet meer ;) ik weet alleen dat ik een volautomaat wil met een automatische melkopschuimer. Ik drink elke ochtend cappuccino en ook alleen cappuccino. Ik drink nooit een lungo. Het fijne aan mijn Nespresso machine vind ik ook de opschuimer. Maar die zit er helaas aan vast, anders had ik deze gehouden. Ik zie een forum post van jaren geleden waar ongeveer deze zelfde vraag werd gesteld, maar wie weet is het nu anders, omdat sommige merken hun producten verder hebben ontwikkeld. Welke machine zouden jullie mij nu aanraden? Ik dacht dat Jura het best was van deze drie, maar zie toch best veel negatieve posts over reparaties etc. Ik heb een klein keukentje, vandaar dat ik voor een volautomaat wil gaan die ook niet te veel ruimte in neemt. Budget rond de 500 euro max.

Re: Jura, Melitta of De'Longhi?

2
Ik heb - voor de visite - ook een volautomaatje erbij. Tweedehands.
Zonder melk, dat drinkt niemand bij ons.
Dus qua melk kan ik geen advies geven, maar een simpele Melitta volstaat prima voor de mensen die gewoon koffie willen. De koffiekwaliteit van Jura, Melitta e.a. blijft echter mijlenver achter bij de halfautomaten die de meesten op dit forum bezitten.

Zelf vind ik het écht zonde van het geld....
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos | etzMAX LM
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta