Re: Puck Prep Markus Jenning

2
Yup. Dit ding wordt ook veel gebruikt bij de Minifiguren schilders (Age of Sigmar, 40k en Gunpla). De vrees bij de variaties die al bestaan voor specifiek espresso - en die dus veel duurder zijn - was dat de fijne delen allemaal zouden zakken en dat zal best zo zijn, maar ik kan me indenken dat dit in ieder geval iets bijdraagt in consistentie. De Nurri VDT kost in de orde van 250 euro...

Goed gevonden!
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

3
Ik zag deze van de week voorbij komen. Ben aan het zoeken geweest en op Amazon staan ze volop.
Maar daarna maakte de hebberigheid weer plaats voor nuchterheid en dacht ik, Waarom? Mijn koffie is al fucking goed zonder dat ding, ik heb die zooi niet nodig!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Er zijn in het verleden al experimenten mee uitgevoerd, het idee is echt alles behalve nieuw. De conclusie was destijds dat het je maalgraadverdeling eerder minder maakt dan beter omdat alle fines richting de bodem zakken en het onderste deel van de puck een fijnere consistentie heeft en meer tegendruk geeft dan de lagen erop en dat geeft alleen maar een minder uniforme extractie.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

9
gilleko B. schreef: wo 11 mar 2026, 08:29 Wellicht ihkv een vergroting op kans van een betere particle verdeling de kracht van het trillen traploos reguleerbaar zou moeten zijn
Afbeelding
Afbeelding
.

Afbeelding
Ik denk dat we er een sensor in moeten bouwen en een regelbare instelling zodat we tijdens de aantril-fase kunnen bijsturen via tril-profielen.
/s
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

10
Ik heb voor logees nog een "womanizer" liggen, zo'n vibrator die zuigt/spuugt met instelbaar ritme en heftigheid. Die kan men onder het filterbakje houden en het zal hoogstwaarschijnlijk een mooie distributie opleveren zonder dat portafilter squirt tijdens de extractie.

Dat zou ook een inspirerend onderzoek / filmpje kunnen worden als ik heb heel serieus aanpak, zonder "lollig" te doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino