Eureka ombouw naar Gbw

1
Ik heb het zelf niet gedaan, maar ziet er wel uit als een leuk projectje

https://github.com/jaapp/smart-grind-by-weight
The Smart Grind-by-Weight is a user-friendly, touch interface-driven, highly accurate open source grinder modification that can transforms any grinder (with a accesable motor relay) into an intelligent grind-by-weight system. Originally developed for the Eureka Mignon Specialita, the system can be easily adapted for other grinders.

The concept is simple: Perform a "brain swap" on your grinder. Replace the original controller with our intelligent ESP32-S3 controller and add a precision load cell to the mix.

Upgrade cost: €30-40 in parts
Target accuracy: ±0.03g tolerance
No regrets: No permanent modifications, and original grind-by-time mode is also available
ACS Vesuvius Evo Leva (DS) - G-iota Pro83VS SSP LS
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL

Re: Eureka ombouw naar Gbw

5
Ja heel leuk. Ik heb ook al een poos het idee om mijn maler om te bouwen naar GBW. Ik heb daarvoor alle spullen al wel in huis, maar heb het nog niet gedaan omdat ik in de tussentijd was overgestapt naar single dosing met een balgje. Deze kende ik nog niet, en ben benieuwd naar het algoritme. De meeste projecten zijn namelijk nogal simplistisch, zonder PID-achtig algoritme, maar hij gebruikt blijkbaar een "predictive grinding system" met "zero-shot learning approach". Zegt me nog niets, maar mogelijk interessant. Maar ik zie dat hij geen snubber gebruikt bij het schakelen van een relais. Dat zou ik wel doen om schade aan de chip te voorkomen.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

6
fob schreef:Ja heel leuk. Ik heb ook al een poos het idee om mijn maler om te bouwen naar GBW. Ik heb daarvoor alle spullen al wel in huis, maar heb het nog niet gedaan omdat ik in de tussentijd was overgestapt naar single dosing met een balgje. Deze kende ik nog niet, en ben benieuwd naar het algoritme. De meeste projecten zijn namelijk nogal simplistisch, zonder PID-achtig algoritme, maar hij gebruikt blijkbaar een "predictive grinding system" met "zero-shot learning approach". Zegt me nog niets, maar mogelijk interessant. Maar ik zie dat hij geen snubber gebruikt bij het schakelen van een relais. Dat zou ik wel doen om schade aan de chip te voorkomen.
Ja snubber, wou ik net zeggen!
Afbeelding
(geen idee wat het is!)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
Een "snubber" is een schakeling van een weerstand en condensator (maar ze zijn ook kant en klaar op een printplaatje te koop) om spanningspieken op te vangen die ontstaan door het schakelen van motoren. Die kunnen chips beschadigen en vonkenregens over de relaiscontacten geven.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino