Dag beste mensen,
Ik heb al enkele jaren een Melitta Caffeo Solo&Perfect Milk.
Na mijn laatste sessie reinigen en ontkalken komt er echter geen koffie meer uit de uitloop. Ik heb hier enkele onderwerpen gelezen en uiteindelijk mijn drainageventiel vervangen, dat was echter niet het probleem. Ik verwacht dat het probleem dan dus in de zetgroep zit, maar wil daar graag wat advies over, voordat ik deze helemaal vervang (gezien de kosten).
Filmpje van wat mijn apparaat doet, ter referentie
https://imgur.com/a/6dO5Kfe
Ik hoor graag advies, alvast bedankt!
Boris
Re: Melitta Caffeo Solo Perfect Milk probleem
2Goedemiddag,
Het lijkt inderdaad een probleem te zijn met de zetgroep. Vervangen hoeft doorgaans niet. In de meeste gevallen volstaat het vervangen van de rubbers, met name de ronde grote u-ring. Als deze (deels) is gescheurd, dan lekt de zetgroep aan de bovenkant van de machine (vergelijkbaar dus met jouw filmpje).
De rubbers kosten uit mijn hoofd circa 5 euro. Dus ja, ik zou de rubbers vervangen ipv heel de zetgroep. Op youtube staat het vol van de filmpjes hoe je de zetgroep kunt reviseren.
Succes!
KoffieLaw
Het lijkt inderdaad een probleem te zijn met de zetgroep. Vervangen hoeft doorgaans niet. In de meeste gevallen volstaat het vervangen van de rubbers, met name de ronde grote u-ring. Als deze (deels) is gescheurd, dan lekt de zetgroep aan de bovenkant van de machine (vergelijkbaar dus met jouw filmpje).
De rubbers kosten uit mijn hoofd circa 5 euro. Dus ja, ik zou de rubbers vervangen ipv heel de zetgroep. Op youtube staat het vol van de filmpjes hoe je de zetgroep kunt reviseren.
Succes!
KoffieLaw
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!
3Dankjewel voor je bericht!
Dan zal ik dat eerst eens gaan doen, ik kom er op terug.
Dan zal ik dat eerst eens gaan doen, ik kom er op terug.
4Beste KoffieLaw,
Je bent geweldig! Filmpje was duidelijk en m'n koffiezetapparaat werkt weer naar behoren, als nieuw!
Hartstikke bedankt.
Boris
Je bent geweldig! Filmpje was duidelijk en m'n koffiezetapparaat werkt weer naar behoren, als nieuw!
Hartstikke bedankt.
Boris