Hai allemaal,
De afgelopen periode was de pomp druk meter van de Mitica hevig aan het trillen. De druk was en sich prima, dus het lag aan het metertje / verbinding ervan zelf. Ik heb het daarom wat te lang laten gaan en nu is de wijzer aan de binnenkant afgebroken.
Weet iemand hoe ik dit kan repareren /vervangen en heeft er misschien iemand een handleiding van? En weet iemand waar ik het onderdeel kan verkrijgen en wat mogelij kde oorzaak was van de hevig trillende wijzer van de pompdruk meter?
Dank
Bob
Re: Pompdruk meter Bezzera Mitica trilde en wijzer breekt af
2Die trillingen komen door de pulseringen van de vibratiepomp. In de leiding naar de manometer zie je wikkelingen, die zijn bedoeld om de zo door de lengte wat demping te veroorzaken. Maar dat is dus blijkbaar niet voldoende gebleken! Bij DR Trading kun je een vervangende manometer kopen, en ook een langere leiding, om het probleem in de toekomst te voorkomen.
Als je wil, heb ik hier nog een oude manometer liggen met een intacte naald (van een Bezzera Magica). Als het je lukt om jouw manometer zonder schade open te krijgen, dan mag je die hebben en bespaar je je een nieuwe manometer. Maar dan moet je hem wel ophalen in Rotterdam, want anders heb je weer verzendkosten, en dan is het de moeite denk ik allemaal niet waard.
Als je wil, heb ik hier nog een oude manometer liggen met een intacte naald (van een Bezzera Magica). Als het je lukt om jouw manometer zonder schade open te krijgen, dan mag je die hebben en bespaar je je een nieuwe manometer. Maar dan moet je hem wel ophalen in Rotterdam, want anders heb je weer verzendkosten, en dan is het de moeite denk ik allemaal niet waard.