16
door Erik82
Ik bekeek het vooral objectief omdat subjectief zijn geen zin heeft want dan kan je niks vergelijken. Dat zijn gewoon de wetenschappelijke resultaten die in al die jaren naar voren zijn gekomen. Bimodale schijven geven nou eenmaal vlakkere shots door de maalgraadverdeling en dat is een feit en geen voorkeur. Iemand die moeite heeft een auto in te schatten zal een Aygo ook fijner vinden dan een S-klasse Maybach maar dat wil nog niet zeggen dat de Aygo de betere auto is net zoals iemand met rugpijn een oude stadsfiets fijner zal vinden dan een 10K carbon racefiets of mountainbike

.
Ik hou ook wel van een donkere branding en wat saaiere shots en daar heb ik speciaal de J-Ultra voor aangezien wat meer donkere branding uit mijn 01 of EG-1 echt niet te drinken zijn. Kwestie van bewezen eigenschappen van je apparatuur (objectief) die je afstemt op je voorkeur (subjectief). Mijn voorkeur is dus zeker niet altijd het tegenovergestelde als je eigen voorkeur maar mijn algemene voorkeur zijn complexe shots met lichte branding en die is dat wel.
Juist omdat ik beide kan waarderen en met alle soorten ervaring heb kan ik ook advies geven op beide fronten, dat is gewoon objectief zijn door ervaring en diversiteit in smaak. Ik hou ook ontzettend van speciaal bier en kan een Geuze of double IPA net zo waarderen als een Barrel aged Imperial stout of een Pastry stout. Daarnaast is mijn ervaring op zowel espresso als filter omdat ik beide net zo erg waardeer. Wellicht hou je zelf totaal niet van lichte branding en kan je dus alleen subjectief advies geven op één bepaalde specifieke voorkeur. Als jij blij bent met wat je hebt is dat perfect en moet je daar vooral van genieten, daar is niks mis mee. Maar we moeten in de basis wel feiten van voorkeur scheiden om het zuiver te houden.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer