Re: gespot

4325
Het hout heeft zo te zien nog nooit een doekje olie gezien. Het is misschien een kleinigheid maar ook dat hoort bij ‘zorgvuldig onderhoud’.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

4326
omeCoffee schreef: za 16 mei 2026, 09:00 Het hout heeft zo te zien nog nooit een doekje olie gezien. Het is misschien een kleinigheid maar ook dat hoort bij ‘zorgvuldig onderhoud’.
Ik zag dat ook. Maar gegeven de verder onberispelijke uiterlijke staat denk ik dat deze verweerde 'look' zo bedoeld is. Als hij iets minder aan de prijs was, zou ik hem zomaar kunnen kopen! Maar ik heb het grote Londinium topic nog niet doorgeakkerd, dus ik weet nu nog niet precies wat ik mis!

4327
Ik vond het hout lastig om vet erin te krijgen. Heb zelfs een keertje ingesmeerd met bijenwas en plastic zakje erover voor een nacht. Het trok niet in het hout. Ik weet niet wat de juiste manier is.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4328
Ik gebruik ook bijenwas, ik doe het dunnetjes en wat vaker, iets van wekelijks.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

4330
Voor heel veel mensen die er zo over nadenken is de Strega uiteindelijk een opstap naar een Londinium of een P810. Als je de middelen en de passie hebt kun je die stap ook direct overslaan.
Ik wil nog best een R24 hebben, ooit. Maar dan moet ik iets redelijks voor mijn L-R terug kunnen krijgen.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™