Lotus Drops. COFFEE BREW WATER

1
Ok. Deze heb ik gekocht....
Afbeelding
Ik had wel wat verwacht maar dit is wel echt een next level. De koffie wordt zoeter, sappiger en dus lekkerder. Ben wel onder de indruk hiervan.

Via een QR code op het flesje ga je naar een online calculator waarop je een recept kun selecteren en de hoeveelheid gedestilleerd water wat je wilt prepareren.
https://lotuscoffeeproducts.com/pages/p ... structions

Gedestilleerd water heb ik ook zelf gemaakt, heb een apparaat daarvoor en met zonnepanelen en zon kost het niks en heb ik 5 liter gemaakt. Voor de opslag gebruik ik 5 litet jerrycan waar schoonmaakazijn in heeft gezeten, goed omgespoeld. Is trouwens ideaal voor wateropslag in je noodpakket. 2,79 voor 5 liter schoonmaakazijn wat je kunt gebruiken voor de tuin en onkruid. Het plastic is foodsave, wordt ook gebruikt voor melk.

Maar goed, de Lotus Drops zijn een aanrader voor lekkerdere koffie!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Lotus Drops. COFFEE BREW WATER

2
Leuk om te zien dat je nu ook in water voor koffie bent gedoken en hebt kunnen ervaren wat voor verschil het maakt. De Lotus drops zijn heel erg leuk om zelf recepten te maken en je kan echt alle kanten op.

Het nadeel, na 3 jaar gebruik, vind ik dat je vaak niet gelijke hoeveelheden van alles gebruikt (behalve voor het Rao/Perger recept) en dan hou je halve flesjes open waar losse flesjes veel duurder zijn dan een hele kit maar dat zit je op den duur met meerdere flesjes van vooral Magnesium en Kalium omdat de meeste recepten meer Natrium en Calcium gebruiken. Om die reden ben ik overgestapt op Apax Lab TONIK en JAMM.

Met de Lotus drops gebruik ik voor espresso vaak het Rao/Perger recept dus 2 druppels van elk flesje per 450gr water. Dat geeft een niet zo overheersend zuurtje als de meeste recepten en blijft vrij goed voor bijna alles. Voordeel is dat daarmee alle flesjes even hard gaan.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

Re: Lotus Drops. COFFEE BREW WATER

3
Dat zal ik onthouden voor een volgende keer. Ik vind het wel gaaf dit, neem ze ook mee op vakantie. Simpele manier om ook lekkerdere koffie te brouwen op vakantie! Zo lastig om goed water te vinden op vakantie.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!