Re: Advies gevraagd: Niche Zero vs flat burr (Philos / Mazzer Philos i189D

31
Ik heb een hoop third wave water recepten geprobeerd, maar kom toch altijd weer uit bij (iets ontkalkt) Amsterdams kraanwater. Smaakt mij persoonlijk toch het beste met de light roasts van DAK. En lekker makkelijk ook wel :)

Voor experimenteren kun je een Jerrycan gedestilleerd water bij de Hornbach halen en daar wat mineralen bijgooien, hoef je niet meteen zo'n dure filter aan te schaffen. Ik heb ook nog een zak kaliumbicarbonaat liggen, mocht je toevallig in Amsterdam wonen en het meest minimalistische water nastreven, kun je een schep krijgen :)

Re: Advies gevraagd: Niche Zero vs flat burr (Philos / Mazzer Philos i189D

32
Ik heb voor mijn philos de i200d, 233 en de ssp hu. Van die drie is voor mij de i200d toch het minst populair. Waarschijnlijk omdat ik van klassieke medium/dark espresso en cappuccino houd. Als je met de i200d een cappuccino maak is deze zo zacht dat er geen koffiesmaak meer overblijft.
Bij mij zit de 233 er eigenlijk standaard in al ga ik wel die nieuwe mahlkonig 64mm schijven bestellen omdat ik hier erg benieuwd naar ben.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
  • Bialetti

Re: Advies gevraagd: Niche Zero vs flat burr (Philos / Mazzer Philos i189D

33
Ik heb voor mijn philos de i200d, 233 en de ssp hu. Van die drie is voor mij de i200d toch het minst populair. Waarschijnlijk omdat ik van klassieke medium/dark espresso en cappuccino houd. Als je met de i200d een cappuccino maak is deze zo zacht dat er geen koffiesmaak meer overblijft.
Bij mij zit de 233 er eigenlijk standaard in al ga ik wel die nieuwe mahlkonig 64mm schijven bestellen omdat ik hier erg benieuwd naar ben.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
  • Profitec Pro700
  • Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
  • Bialetti