Te koop: Gaggia Classic Pro + Gaggiuino mod gen2

1
Notitie: Ik ben geen actief lid op dit forum. Ik zal aankomende tijd regelmatig inloggen om berichten te zien. Maar mocht je sneller een reactie willen, kan je het beste via Marktplaats berichten.

Marktplaats link: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2416016894
Stad: Zutphen
Richtprijs: 375eu

Hierbij bied ik mijn omgebouwde Gaggia Classic Pro aan. Met de Gaggiuno modificatie heb je volledige controle over de druk, flow en temperatuur. Daarnaast zijn de volgende aanpassingen uitgevoerd:

- Led lampje die niveau watertank bijhoudt (in kleur instelbaar)
- Donkergroen gewrapt
- Op verhoogde 3d geprinte pootjes gezet (meer ruimte onder stoompijp)
- Verlaagde lekbak (meer ruimte voor kopjes)

Accesoires:
- Bodemloze portafilter met houten handvat
- Double spout portafilter met houten handvat
- Automatische tamper
- Schoonmaakborsteltje en vervangsetje rubbers

Twee mankementen:
- Het gaggia classic plaatje zit los. Ik ben vergeten het clipje aan de achterkant terug te plaatsen. Is in principe alleen met vervoeren onhandig. Evt makkelijk op te lossen met secondelijm.
- Eens in de zoveel tijd warmt hij niet op. Dit komt door de thermostaat. Deze moet dan gereset worden wat eenvoudig is (zal ik ook laten zien). Een nieuwe thermostaat kost 5-10eu.

De machine werkt verder naar behoren. Het is wel goed te onthouden dat een gemodificeerde machine ook een hobby moet zijn; als er in de toekomst wat kapot gaat moet je er zelf verstand van hebben. Er is uitgebreide documentatie en een Discord community beschikbaar.

Ik doe hem weg omdat ik meer filterkoffie drink. Daardoor is deze te weinig in gebruik. Dat zorgt ervoor dat ik hem telkens moet legen zodat er geen stilstaand water in zit.

Eventueel te ruilen tegen een Cafelat Robot.
Bijlagen