TKA Eureka Olympus 75 Mythos burrs (75 mm)

1
Te koop: Eureka Olympus 75 Mythos burrs (75 mm) koffiemolen in zeer nette staat.

Voorzien van de hoogwaardige Mythos burrs (75 mm). Deze zorgen voor uitzonderlijke consistentie en een smaakprofiel met veel body, zoetheid en chocolade tonen – echt een stap hoger dan standaard maalschijven.

Altijd netjes onderhouden en gebruikt voor single dosing.
Krachtige, professionele molen die nog jaren mee kan. Ideaal voor de serieuze thuisbarista.

Ik verkoop hem omdat ik ben overgestapt naar een andere setup.
Vraagprijs: €500
Profitec Pro 800 / Niche Zero / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Re: TKA Eureka Olympus 75 Mythos burrs (75 mm)

2
ronald22 schreef: di 05 mei 2026, 22:23 Te koop: Eureka Olympus 75 Mythos burrs (75 mm) koffiemolen in zeer nette staat.

Voorzien van de hoogwaardige Mythos burrs (75 mm). Deze zorgen voor uitzonderlijke consistentie en een smaakprofiel met veel body, zoetheid en chocolade tonen – echt een stap hoger dan standaard maalschijven.

Altijd netjes onderhouden en gebruikt voor single dosing.
Krachtige, professionele molen die nog jaren mee kan. Ideaal voor de serieuze thuisbarista.

Ik verkoop hem omdat ik ben overgestapt naar een andere setup.
Vraagprijs: €500
Doe een goed bod en dan Is deze voor jou
Profitec Pro 800 / Niche Zero / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

7
bobbee schreef: di 07 jul 2026, 12:10
Boozzz schreef:
Randy schreef: di 07 jul 2026, 03:32 Hoeveel retentie heeft zo een horeca maler met single dose?
Ik heb jarenlang een Olympus gehad, met blaasbalg bovenop. Had zo'n 3 gram retentie.
En die 3 gram blaas eruit met de blaasbalg. Dus blijft veel over, toch?
Nee, die bleef erin zitten ondanks blaasbalg. Je merkte het vooral altijd goed als je hem helemaal had schoongemaakt, 18g erin, 15g eruit, na hard blazen. Blazen blies ook heel veel fines de kamer in haha.

Meestal werkte ik niet echt single dose, maar met altijd wat bonen in de kleine hopper, dan valt het wat minder op, gewoon timer instellen en gaan. Eerste shot van de dag merkte je wel altijd, wat snellere doorloop, wat mindere smaak.

8
Ok. Maar als je hem helemaal schoon hebt gemaakt worden de hoekjes en randjes waar maalsel zich nestelt ook opnieuw gevuld. Dat is maalsel wat geen actieve retentie is en geen invloed heeft op de smaak. Die moet je niet meetellen.

Bij mij ging het volgens mij wel goed met blaasbalg en kreeg ik bijna alles eruit.

https://youtube.com/shorts/NAkCYIZcG2E
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!