Re: Zwarte filterbakjes

11
Dank voor je fotos.
Ik heb ze dus vannacht ook een nacht in de Cafiza laten weken en vanochtend merkte ik eigenlijk weinig verschil.

Het zwarte wat ik ervaar lijkt veel op wat ik op jouw filterbakjes zie. Ook de mijne zijn gewoon van metaal (RVS). Dit is ook zoals quickmill ze standaard af fabriek bij hun espressomachines levert.

Nog steeds bevreemd het me wat de zwarte aanslag dan kan zijn. Aangezien deze er niet op zit als je ze nieuw uit de verpakking haalt. Maar aangezien het geen kwaad kan laat ik het maar zo.
Maar nog steeds ben ik benieuwd naar wat het dan precies is. Kan me niet herinneren dat andere merken dit ook hebben bij hun RVS bakjes.
Profitec Ride 'Black Edition', Eureka Mignon Specialita
Quickmill 820 (voor mee op vakantie)

12
Je hebt natuurlijk verschillende soorten RVS, zo heb ik een rvs zeepbakje na 5 jaar weggedaan omdat het begon te roesten. Nu heb ik een rvs zeepbakje wat volgens de installateur "never nooit" roest. Over 5 jaar zal ik het je vertellen.
Hier en bakje van een heel weinig gebruikte Rancilio Silvia Versie 2.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

13
Ook ik heb geen idee wat er met de Quickmillbakjes is. Misschien niet toevallig dat de filterbakjes van de oudere typen Gaggia Classic er net zo uitzien.

Tegenwoordig zijn er zwart gecoat bakjes. Die coating noemen ze DLC. Dit wordt ook bij horloges gebruikt. O.a. chat gpt suggereert dat er vóór de DLC coating ook zwarte coatings hebben bestaan. Deze zouden de functie van antiaanbaklaag hebben.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.