Re: Wat drink je nu?

5621
Erik82 schreef:Wat verschillende branders en type bonen met wat specials. De Sudan Rume is mijn alltime favoriet.
20260726_143052.jpg
Hoe vond je de twee koffies van dak die je had?
Gezien de omschrijving leken ze mij vrij notig / chocoladeachtig van smaak. Proefden ze inderdaad zo of waren ze toch fruitig?
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

5622
MichaelGaggia schreef: za 15 aug 2026, 14:56
Hk87 schreef:Shoebox van Hachi Project, een ambitieuze samenwerking van pioneers in de koffie wereld.

https://hachi.coffee

$200 per kilo
ex. verzendkosten.
Afbeelding
Afbeelding

Ben heel benieuwd! Waar ga je hem voor gebruiken, filter, espresso of een andere?
V60 en aeropress.

Ik denk dat het onmogelijk is om hier als espresso iets zinnigs uit te krijgen, het is extreem licht gebrand.
Espressomachine: Nurri L-Type Leva
Grinders: Wug2-83a Hybrid & ULF - Comandante Hammerhead - 1Zpresso J-Ultra
Filter: V60 - Aeropress Premium

5623
Erik82 schreef:Een leuke branderij op vakantie tegengekomen in Estland dus wat lekkers meegenomen. Erg goede kwaliteit en veel passie.
20260814_155932.jpg
Aangevuld met nog meer zwart goud uit Tallinn.
20260814_212659.jpg
Zo hee Erik,

die Estlandse boeren ken ik niet, maar ken een aantal Deense en Noorse bieren. Närke bijvoorbeeld uit Denemarken en deze uit Noorwegen. Maar deze is verschrikkelijk veel, 1 borrelglaasje en je voelt um Zo door je donder naar beneden zakken. Ik zie bedekking op en langs de opening van de fles, zijn dit van die disproportioneel zware zoete porter achtige bieren?
Afbeelding
Afbeelding